Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.09.2011 16:06 - ТЪНКАТА СИНЯ ЛИНИЯ!
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3266 Коментари: 14 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Случващото се по улиците и в нета не е полицейщина! Има граница между закона и анархията и тази граница се охранява от тънката синя линия! Трябва да сме наясно с едно – досега бяхме къде с един, къде с два крака отвъд закона! На воля искахме кръв и незаконна ‘справедливост’! Може би трябва да си спомним изключително интелигентния слоган на Бирената партия – ‘партия за умерен прогрес в рамките на закона’! И да не забравяме за рамките на закона! Ако вчера се бяха изклали взаимно 200 цигани и българи в пловдивската Аджисан махала, варненската Масуда или Токайто в Пазарджик, кой щеше да е виновен? Полицията ли? Или и ние, които подстрекаваме от дни насилието (добре де, повечето от нас)? Или родителите на малолетни, оставили ги да се реят на воля по улиците барабар с лумпените по тъмно? Веднага ви казвам - щеше да е виновен премиерът! Защото правителството и държавата в негово лице разполагат с умните ресурси (умни хора), до които да се допитат! Те знаят какви са потенциалните заплахи и е важен приоритет да ги предотвратят! Колкото и голяма да е нашата вина, ние не виждаме голямата картина и имаме някакво оправдание за глупостите, които правим! Премиерът няма! Не го мразете, че гледа голямата картина и ни предпазва от бели в аванс.

Ако месец-два без призиви за етническо насилие в нета ще спасят дори 1 (словом - един) човешки живот, бил той на полицай, ученик, студент, футболен хулиган или дърта циганка, готов съм да платя цената! И трябва и вие да сте готови да я платите!

Ако искаме да ходим спокойно вечер по улиците, трябва да разчитаме на тънката синя линия! Отвличат ви – тънката синя линия! Изнудват ви – тънката синя линия! Заплашват ви с убийство – тънката синя линия! Вярно е, че тя не винаги реагира адекватно! Вярно е, че понякога обслужва частни интереси! Но правилното действие е да се оплакваме, оплакваме и оплакваме, докато някъде на някакво ниво хване дикиш, а не да раздаваме правосъдие сами! Да, може да палнем някой цигански палат, за да покажем, че ни пука, или да отровим някоя куче, собственост на мутра, нахапало дете! Но не бива да стигаме до древнобиблейския принцип – ‘Око за око, зъб за зъб!’ Евреите го спазват и какво – цял свят ги мрази! Все си мисля, че имаме малко повече мозък!

Тънката синя линия – използвайте я! Не я мразете!




Гласувай:
7



1. svoboda64 - Ау... Локе,
28.09.2011 17:44
За първи път съм абсолютен "аут" след прочитането на твое умотворение!
Премиерът имал "голямата картина". Не думай!

Нали заради "имането на голямата картина" с онези "червено-морави-черни" жички на адската машина, до които ние, простосмъртните, нямаме "оперативен достъп", се стигна дотук!

Синята линия знаеш ли къде е? И дали не е изсиняла едва след като доста дълго е била червена от нажежаване и дори кървава... Говоря за историческия път на западните демокрации. Когато минем техния "урок" и си го платим с нашите "жертви", тогава можем да говорим на ангро...

Тънката синя линия се появява, когато си научиш уроците. Преди това тя е само червена... за съжаление :(
цитирай
2. born - Уточнение
28.09.2011 18:05
За сведение на пишещия- оказва се ,че Аджисан махала не е населена от цигани, а от турци. А между тези два етноса има огромна разлика.
цитирай
3. locke - Боди,
28.09.2011 18:06
Няколко пъти вече казах, че реакцията на правителството и държавата е абсолютно адекватна и правилна. И продължава да е такава, дори с риск да накърни изборния успех. Не знам с кой са се съветвали как да процедират, но добре са ги посъветвали!
Теб ти е лесно да коментираш отвън, мен не ми е! Ако в Пазарджик се лее кръв, ще загубя приятели и познати и от двете страни! Не съм казал, че правителството е перманентно право за всичко, но в областта на сигурността бие с пъти предните няколко правителства! Айде не ми казвай, че дотук се е стигнало последните две години, щото няма да се съглася! Трябва ли да минем през граждански бунтове и хиляди трупове, че да се научим да живеем нормално заедно? Аз съм аут от тази ти мисъл!
Тънката синя линия няма цвят - не го замесвай! Крайно време е да уважаме хората, които се грижат за нас - полицаи, лекари, учители! Стига сме плюли всички и всичко, защото е най-лесно!
цитирай
4. locke - Аджисан махала и Столипиново...
28.09.2011 18:09
...допреди 10 години не се имаха за турци. ДПС ги убеди, че са такива! За сведение на старозагорци, те са си турчеещи се цигани! Ако не знаеш за какво иде реч - питай пловдивчани или прочети поста ми за циганските групи в България!
http://locke.blog.bg/drugi/2011/06/19/kak-nai-dobre-da-obidim-ciganin.767907
цитирай
5. born - Не искам да започваме теоритически ...
28.09.2011 18:20
Не искам да започваме теоритически спор кой какъв бил. Снощи гледах по една от телевизиите репортаж от въпросната махала. Като им гледам суратите , малко приличат на цигани , а това че и те са на същото социално ниво е отделен въпрос.
цитирай
6. locke - Всъщност бих се радвал да коментирам този въпрос...
28.09.2011 18:47
Кирил Рашков е от Столипиново и е християнин. Имаше доста такива там, но изчезват с бясно темпо. Отделно промяната на мисленето към идеята, че са турци, а не цигани! Трябва да се говори открито за генезиса на този проблем - за ДПС, който турцизира няколкостотин хиляди цигани и за БСП, които оправдаха с президентско помилване дон Цеци, който им дава мнозинството останали роми! Десните и ГЕРБ също не са чисти като сълза, но ако се проследят законовите промени, довели до циганизацията и етнизирането на проблема, ясно ще си проличат виновниците. Трябва да минат години с управление, чисто от ДПС и БСП, за да се очовечат циганите!
цитирай
7. svoboda64 - Айде, Локе,
28.09.2011 18:54
locke написа:
Няколко пъти вече казах, че реакцията на правителството и държавата е абсолютно адекватна и правилна. И продължава да е такава, дори с риск да накърни изборния успех. Не знам с кой са се съветвали как да процедират, но добре са ги посъветвали!
Теб ти е лесно да коментираш отвън, мен не ми е! Ако в Пазарджик се лее кръв, ще загубя приятели и познати и от двете страни! Не съм казал, че правителството е перманентно право за всичко, но в областта на сигурността бие с пъти предните няколко правителства! Айде не ми казвай, че дотук се е стигнало последните две години, щото няма да се съглася! Трябва ли да минем през граждански бунтове и хиляди трупове, че да се научим да живеем нормално заедно? Аз съм аут от тази ти мисъл!
Тънката синя линия няма цвят - не го замесвай! Крайно време е да уважаме хората, които се грижат за нас - полицаи, лекари, учители! Стига сме плюли всички и всичко, защото е най-лесно!


Може би реагирам "свръхемоционално"... аз съм си го описала защо :) Обаче, тъй като много дълго съм играла точно по спазване "на тънката синя линия", не защото ми е отвън, а защото ми е отвътре, съм стигнала до нерадостния извод, че ако си "аристократ по рождение, а буржоа по възпитание" всеки може да ти мине отгоре :) Хайде стига! Не само в личен план, ама и в обществен! Щото не ме питаш, а и никой не иска да знае за всекидневните ми тихи "сини" борби, от които аз си излизам "насинена" :) И то не защото нямам знанията, аргументите и т.н. А точно защото ми излиза поредния "бабаит" (независимо къде се намира по йерархията) да ми обяснява как нещата "не зависят от мен", нищо че се позовавам на закона :(((((

Точно срещу това негодувам. Не само аз :)

Сполай ти и със здраве!
цитирай
8. locke - Чакай, чакай!
28.09.2011 19:01
Тук съм съгласен! Гази ли ти някой правата, никакво мълчание! Но такива бабаити и прочее злоупотребяваща с власт и влияние сволоч, трябва първо да се пробваме да цакаме със закона! Да ги запишем, да ги вкараме в капанче, разни таква номерца! Нали сме по-умните все пак?
Тънката синя линия предполагам си разбрала грешно като термин, вероятно защото не си живяла в англоезична държава. Тя олицетворява полицията в онзи неин аспект, в който застава между гражданите и престъпниците и служи като непробиваема бариера за последните!
цитирай
9. born - Това, че цигани се изживяват като ...
28.09.2011 19:06
Това, че цигани се изживяват като турци донякъде го приемам, но какво да кажем за помаците, които заявяват, че са турци ? След като не знаят и дума на турски език. Явно ниската грамотност е в основата на манипулирането на тези хора , тъй като приемат националност и регилиозна принадлежност за аналогия . Може би по същия начин стои и проблемът с т.н. Аджисан махала /каквото и да означава това/.
цитирай
10. locke - Имам няколко приятели помаци!
28.09.2011 19:55
born написа:
Това, че цигани се изживяват като турци донякъде го приемам, но какво да кажем за помаците, които заявяват, че са турци ? След като не знаят и дума на турски език. Явно ниската грамотност е в основата на манипулирането на тези хора , тъй като приемат националност и регилиозна принадлежност за аналогия . Може би по същия начин стои и проблемът с т.н. Аджисан махала /каквото и да означава това/.

Никой от тях не се брои за турчин, а и никой не симпатизира на ДПС! Може би знаеш някоя група помаци, които се турчеят, но не е обща практика. Знам номерата на секциите в Пазарджишко, ако искаш след изборите ше ти покажа резултатите там - ДПС хич няма да им се радва!
цитирай
11. svoboda64 - Ох, Лок (е),
28.09.2011 21:20
locke написа:
Тук съм съгласен! Гази ли ти някой правата, никакво мълчание! Но такива бабаити и прочее злоупотребяваща с власт и влияние сволоч, трябва първо да се пробваме да цакаме със закона! Да ги запишем, да ги вкараме в капанче, разни таква номерца! Нали сме по-умните все пак?
Тънката синя линия предполагам си разбрала грешно като термин, вероятно защото не си живяла в англоезична държава. Тя олицетворява полицията в онзи неин аспект, в който застава между гражданите и престъпниците и служи като непробиваема бариера за последните!


Обичам да ми се аргументират с Острова :) То приятели, то неприятели, кой видял, кой недоразбрал :)

Проблемът със "старите" демокрации за разлики от новвите е, че "тънката синя линЕя" е жигосана отвътре в съзнанието на израстналите в тези общества :) Това е основният им проблем при "износ" на демокрация :) Не можеш да научиш някого на нещо, ако му ги няма "трите университета" както се смеем по бугарско :)))))

Всичко е въпрос на традиция ...
цитирай
12. locke - Боди, че народната милиция малко ли биеше?"
28.09.2011 21:41
По-възрастните знаем, по-младите, ако трябва да гледат някой документален филм, че да се научат! Имаме опит с това, къде точно стои тънката синя линия! И до скоро от нашата страна не ни и хрумваше да се пресегнем през нея! Трябва да се научим да я използваме в своя защита! Тамън се правят някакви опити тя да действа! Честно, не искам да се бием с години по улиците с полиция и измислени врагове (били те футболни, политически или етнически), че да ни дойде акълът!
Трябва да се върнем назад в нашата си история и да си намерин тънката синя традиция! Не сме пуснати от космически кораб или хванати от гората! Държава сме от 130 години (разбираш какво имам предвид)!
Лумпени, ако ви трябват на Ботуша, - елате си натоварете няколко кораба :)
цитирай
13. svoboda64 - :) Разсмя ме :)
29.09.2011 01:35
Не ми се е случвало скоро да видя в писмен вид два толкова толкова "разминаващи се монолога"

Алоу, без да обиждам :) Ама вземи се "събуди" :)
Нито съм за етническите разпри, нито за... еди какво си. Но... понеже си поне на моята възраст, да ти кажа... аз съм от тези "които са искани да бъдат вербувани за правата кауза за опазване на обществения ред". При това като височайшо разпознаване и едва ли не... благословия, щото по рождение съм "дете на враг на народа" :)

Това, което съм видяла в невръстна детска възраст, не искам и днес да го виждам. А да си мислиш, че ти можеш да използавш полицията, пардон милицията, за граждански цели... само показва, че не си излязал от "Сезона на канарчетата" :)

Без лоши чувства :)
цитирай
14. locke - Боди, спокойно можеш да ползваш полицията за граждански цели!
29.09.2011 08:07
Това не е онази милиция от едно време и точно това трябва да осъзнаем! Полицията подлежи на граждански контрол!
Да мразиш държавата, държавността и всяко нейно проявление като полицията например, до добро не води!
Ако ще играем сами срещу системата поради презумпцията, че тя е срещу нас, грам ефект няма да постигнем! То се вижда по улиците какво става, като играем едно към гьотере!
Няма да ме убедиш, че ни трябва кръв и толкоз!
Аз се боря с институциите, като използвам техните собствени правила, а не като правя опит да руша системата из основи! И имам разни успехи! Ползвам съм и полицията успешно!
Презумпцията 'Те са против нас!', няма какво да се мъчим да работим с тях, е тъпа!

Без лоши чувства, но мислиш като баба ми! И тя е дете на 'враг на народа'!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1120152
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив