Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2011 10:11 - Талантът на Станка Глухата...
Автор: locke Категория: Забавление   
Прочетен: 8644 Коментари: 47 Гласове:
13

Последна промяна: 17.08.2011 19:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Кака Станка Глухата недочува, но гласът ъ е по-опасен от многоцелева балистична ракета и е ключов елемент от селската ни сигурност.

Като вика поп Стамат: ‘Бог с едната ръка дава, а с другата взима’, все едно за наша Станка говори. Само дето при нея Господ първо взе, а после даде.

На млади години Станка си беше най-нормална селска мома – ячка, напращяла, с червени бузки и капацитет да изяде половин тава баклава на екс. В наше село са си такива момите, не са префинени като градските. Станка и сестра ъ Ганка, само като ги видиш и моментално ти се приисква да ги вземеш за снахи, да ги заведеш на нивата, да разпрегнеш воловете и да сложиш тях двенките във впряга, па да ореш, да ореш... Ама, да си кажем право, нашите моми нито ще се обидят от такъв комплимент, нито ще изорат нивата по-лошо от чифт волове. Яка семка сме и това си е! Станка беше на 17 години, когато изкара отит и взе да недочува. Майка ъ се притесни, че никой няма да я иска такава глуха. Ама като му е писано нещо на човек и един камион гума да изхабиш, не можеш го изтри. Нали знаете, че като недочува някой, трябва да му се вика по-силничко, а и той самият, като не се чува сам, също вика по-силно. Та и Станка така – почна да вика... Отначало слабо, после по-силничко, накрая за година-две разви един глас, дето и Райна Кабаиванска да му завиди. Уж сопран, ама не съвсем... Щото глас като нейния не попада в регистрите. Висок, висок, та чак в небето се качва. Еле пък, като рече ‘Ооооуу!’ Като е с гръб към теб, повикаш я кротко два-три пъти, тя те не чуе, па тогава изревеш: ‘Станкееееееееее!’ Обърне се тя и мило ти извика в отговор: ‘Ооооуу!’ Щото е работна и не се хаби да те поздравява, да те пита как си, как са жената, децата и прочее, снасят ли кокошките, за какво я търсиш и така нататък. Като рече ‘Ооооуу!’ хем ти казва, че те е видяла, хем ти намеква да я караш по-напреки с приказките и да не се разтакаваш. Ако имаш ушна кал, в тоя момент вече се е стопила. Ако нямаш, ти се приисква да си имал. Леко те наболява главата, ама се трае. А кучетата из цялата махала почват да скимтят и се опитват да се заврат в миша дупка. Опитват се, ама миши дупки в наше село вече няма....

Копаела един ден Станка Глухата кукуруза на нивата, когато дошла сестра ъ Ганка да помогне и да донесе обяд. Повикала я, тя се обърнала, рекла ‘Ооооуу!’ и Ганка видяла как два лалугера се строполяват в несвяст. Разправя после случката, ама нас не ни се вярва. Взехме да вярваме, чак като почнаха да мрат мишките и плъховете из Станкината махала. А след тях и тези в цяло село. Даскал Цоньо обясни, че гризачите са по-чувствителни даже и от кучетата към високи звуци и понеже са дребни, една доза от Станкиния глас за тях е смъртоносна. Била като звуково оръжие. Не знаем какво оръжие е, но върши работа...

Почна Станка да обикаля селото къща по къща и да трепе мишките и плъховете. Слезе в мазата, викне ‘Ооооуу!’ и си излезе. Абсолютен терминатор! Вярно, бълхи и въшки не може да трепе, ама малко ли е от миша гад да те отърве? А после да ти дойде на нивата, да се провикне, и вече ни полска мишка, ни лалугер да можеш да видиш! Само в гората не я пускаме вече, че веднъж уби с глас катерица, а за тях ни е жал...

Завъдили се, моля ви се, миналата пролет в читалището ято прилепи. Тавана висок, няма как да ги свалим, а с пушка да се стреля не бива, щото нашето читалище е паметник на културата и стените и таваните са изписани от Танас Зограф още в средата на 19-ти век. Влезе Станка, викна ‘Ооооуу!’ и прилепите изпопадаха като гнили круши. За тоя ъ подвиг кметът я направи почетна селянка.

Станкини не бяха бедни хора, но след като се почна тая работа с гризачите, направо се възмогнаха. А Станка събра три каруци прикя. Един я дари с чорапци, друг – с цървулки, трети – с фустанче, четвърти – с юрганче! Чорбаджи Манол цял наниз пендари ъ даде, за туй, че му прочисти от миша напаст чифлика.

Станка си е засукана и работна, та я харесваха и преди момците, ама сега се избиват за нея. Кой не иска мома с такива дарби и с такава зестра. Ама кой ти гледа зестрата – като се разчу за Станка, от цялата околия почнаха да идват момци да я искат. Цели селски делегации пристигаха за нея, барабар с попа и кмета, щото кое село не иска да има миши терминатор. И предлагат за Станка кой пари, кой стока! От едно село 200 овци даваха, само и само Станка там снаха да иде. Ама кмета не я дава за нищо на света. Назначи я секретар в общината и не я изпуща от поглед, да не я откраднат отнякъде. Ама и тя го раздава патриотка – дава само на момците от наше село да я щипят и да ъ купуват шекерени петлета по панаирите. А най-много петлета яде от Левент Митьо, дето ъ е комшия, та гаче с него ще се вземе и ще си остане наша селянка.

Даскал Цоньо нали все разправя, че гласът на Станка е от на оперна певица по-силен, та накрая в нейна чест решихме да идем всички на опера в големия град. Източи кмета бюджета за културна дейност, натоварихме се на два автобуса и тръгнахме. Отидохме на опера, седна Станка на първия ред, та да чува по-добре, до нея кмета, даскал Цоньо и поп Стамат, а отзад цяло село. Гледахме ‘Травиата’. Тя операта на италиански, ама дон Киро превеждаше, а даскал Цоньо ни беше разказал в общи линии сюжета, та хванахме нишката. Накрая рев, сълзи, сополи. Виолета мре на сцената, ние плачем. Ама хем плачем, хем си мислим: ‘Наша Станка десет пъти по-високо и силно може да го изпее’. Свърши операта, поклониха се певците, изръкоплескахме им, излязоха, обърсахме сополите и в тоя момент Ганка тръгна да вика кака си. ‘Станке, мари!’ ‘Оооууу!’ И дотам беше с големия кристален полилей на операта. Как сме се натоварили за 5 минути на автобусите и как сме се прибрали никой не помни, ама на опера втори път не стъпваме!


Всички разкази от поредицата:
Тайните на баба Трънка
Гяволите на поп Стамат
Даскал Цоньо
Талантът на Станка Глухата
Мечтата на дон Киро!

Сънят на бай Спиро...




Гласувай:
13



1. cecka1504 - Ся, ша я зима ли Митьо или само ша са ...
30.07.2011 10:29
Ся, ша я зима ли Митьо или само ша са ослушва, та да му я измъкнат под носа тая ценна вам мома :)
Едно ми е чудно - дон Киро кат ви превеждаше, успявахте ли сички добре да го чувате? Да не е останал някой, неразбрал операта :)?
цитирай
2. locke - Не знам, Цецке!
30.07.2011 10:37
Не знам... Той ли не може да я кандардиса, тя ли се прави на интересна, та да си дигне акциите, ама още не се зимат. А тя е вече на 21 - още малко и ще я броим за стара мома.
По другия въпрос - те в операта раздават програми, дето си пише какво става, а ние в наше село почти всички сме грамотни и можем да четем... Ама друго си е, като тръгне някой софийски театър на турне и изнесат представление в читалището.
цитирай
3. cecka1504 - Да не си изтърве късметя Станка така :)
30.07.2011 10:46
locke написа:
Не знам... Той ли не може да я кандардиса, тя ли се прави на интересна, та да си дигне акциите, ама още не се зимат. А тя е вече на 21 - още малко и ще я броим за стара мома.
По другия въпрос - те в операта раздават програми, дето си пише какво става, а ние в наше село почти всички сме грамотни и можем да четем... Ама друго си е, като тръгне някой софийски театър на турне и изнесат представление в читалището.


Амчи, що ви е превеждал дон Киро тогаз?
За програмките - аз не ги разбирам. На театър и на опера от наше село не са ни водили. Само на цирк :)
цитирай
4. locke - Дон Киро превежда, щото в програмките пише с 5 думи!
30.07.2011 10:51
А на сцената тия 5 думи ги пеят 3 часа. Плюс това, забият на някой нож в гърдите, а той почне да пее. Ако не е дон Киро да преведе, а даскал Цоньо да обясни какво става, забрави да зацепим...
Ние на цирк не ходим - наше село си е цял цирк :))))
цитирай
5. cecka1504 - Аха, сега вече разбрах.
30.07.2011 10:58
locke написа:
А на сцената тия 5 думи ги пеят 3 часа. Плюс това, забият на някой нож в гърдите, а той почне да пее. Ако не е дон Киро да преведе, а даскал Цоньо да обясни какво става, забрави да зацепим...
Ние на цирк не ходим - наше село си е цял цирк :))))


Требе и аз да отида на опера, да не се излагам :)))
А Станка хлебарки може ли да трепе?
цитирай
6. locke - Отивай бързо, преди да са закрили оперите!
30.07.2011 11:06
Хлебарки не трепе! Нито хлебари! Станка си е миролюбиво същество...
цитирай
7. cecka1504 - Като стана дума - верно требе да п...
30.07.2011 11:44
Като стана дума - верно требе да побързам, да не се повтори случката с Модерен театър - дето със съдия изпълнител им изнесоха седалките наскоро. Добре, че успяхме да си проведем тържеството преди това.
Станка хлебарите нема и нужда да ги трепе, може само да им пристава :)))
цитирай
8. locke - Айде да не коментирам докъде добутаха културата...
30.07.2011 11:50
Един театър може и трябва да е печаливш... Ама сега за първи път някой се сеща, че науката, образованието и културата имат нужда не само от корифеи, но и от кадърни финансисти...

Ако не си усетила досега, Станка си пада по сладкото :))
Та хлебар не знам, ама сладкар, ако я сваля, няма да му устои :)))
цитирай
9. locke - Тц...
30.07.2011 12:32
teller1 написа:
Тази бабан Станка, види се,е размътила и твоя мозък и ти е докарала Мениеров синдром!!!! )))))))

Аз верно имам страх от високо и проблеми с вестибуларния апарат, ама толкоз...
И да не чувам лошо за Станка, че ще я пратим у вас на гости да ви потроши кристалните сервизи :)))
цитирай
10. cecka1504 - Ти пък...
30.07.2011 13:03
locke написа:
Един театър може и трябва да е печаливш... Ама сега за първи път някой се сеща, че науката, образованието и културата имат нужда не само от корифеи, но и от кадърни финансисти...

Ако не си усетила досега, Станка си пада по сладкото :))
Та хлебар не знам, ама сладкар, ако я сваля, няма да му устои :)))


Кво са тва наука, образование и култура? Ядат ли се, пият ли се... Що са ни? Я да си караме неуки, некултурни и необразовани. Виж ко ни е хубаво!

Той, хлебарят, ако Станка му е на сърце, ще се научи и баклави и кадаиф да й прави :)))
цитирай
11. locke - Цецке, на турски сладости само те избива....
30.07.2011 13:06
Почваш да ме съмняваш, душа :)))
Кво ти пречеше да кажеш малеби или тиквеник?
цитирай
12. cecka1504 - И кви са ти съмненията точно? Я да чуя ...
30.07.2011 13:13
И кви са ти съмненията точно? Я да чуя :))))
На мен щом е сладко - не ми пречи ;) Да си бех зела и аз един сладкар, а то...
цитирай
13. анонимен - Цецка да си признае какво умее да прави
30.07.2011 13:34
И с Лок си падаме по сладкото. В умерени количества, де. Мен може да ме свали всяка мома, която обещае да ми направи палачинки.
цитирай
14. cecka1504 - Сладко не умея да правя, него само го ям :)
30.07.2011 13:38
katana написа:
И с Лок си падаме по сладкото. В умерени количества, де. Мен може да ме свали всяка мома, която обещае да ми направи палачинки.


Мога да ви черпя с пълнени чушки в момента - последното ми творение :)))
цитирай
15. yotovava - Свеж хумор, чудомировски :))))
30.07.2011 13:38
Поздрав, Лок.
Валя
цитирай
16. locke - А пък аз сладко не правя...
30.07.2011 14:00
cecka1504 написа:
И кви са ти съмненията точно? Я да чуя :))))
На мен щом е сладко - не ми пречи ;) Да си бех зела и аз един сладкар, а то...

Не че не мога, ама ще злоупотребявам :))
цитирай
17. locke - Катана, само с обещание ли?
30.07.2011 14:02
katana написа:
И с Лок си падаме по сладкото. В умерени количества, де. Мен може да ме свали всяка мома, която обещае да ми направи палачинки.

Барем да ти ги направи първо, а не само да обещава :)))
Спирам дотук, преди отново да се е разчуло, че правя хубави палачинки :)))
цитирай
18. locke - Не може ли Локовски :))
30.07.2011 14:03
yotovava написа:
Свеж хумор, чудомировски :)))) Поздрав, Лок.
Валя

Все пак в моите има и фантастични елементи :))
цитирай
19. locke - Мани чушките :))
30.07.2011 14:04
cecka1504 написа:
katana написа:
И с Лок си падаме по сладкото. В умерени количества, де. Мен може да ме свали всяка мома, която обещае да ми направи палачинки.


Мога да ви черпя с пълнени чушки в момента - последното ми творение :)))

Да беше дала ориза, дето хартиса :)))
цитирай
20. cecka1504 - Ем в чушките има ориз де. Да не мис...
30.07.2011 14:07
Ем в чушките има ориз де. Да не мислиш, че нещо съм хвърляла? Сичко отиде в тавата :)))
цитирай
21. locke - Ааааа, аз зеленчуци не ям току-така :)
30.07.2011 14:15
Може да са заразени с Ешерихия Коли :)
Или още по-зле - с Ешерихия Куни :))) Последната е независима червено-жълта мутирала версия на първата :)) Та ако са ти жълти или червени чушките - не ме търси :))
цитирай
22. cecka1504 - Споко!
30.07.2011 14:21
Зелени, от градината на мама :) Устойчиви на Ешерихия Куни :)))
цитирай
23. locke - Тогава ще се пробвам!
30.07.2011 14:22
Кога да идвам? :)))
цитирай
24. анонимен - Пълнени чушки със сладко?
30.07.2011 14:32
cecka1504 написа:
katana написа:
И с Лок си падаме по сладкото. В умерени количества, де. Мен може да ме свали всяка мома, която обещае да ми направи палачинки.


Мога да ви черпя с пълнени чушки в момента - последното ми творение :)))

Брей....
цитирай
25. cecka1504 - Задръж малко да направя соса и идвай ...
30.07.2011 14:33
Задръж малко да направя соса и идвай :)))))))
цитирай
26. анонимен - Вале, Лок е наш човек!
30.07.2011 14:33
yotovava написа:
Поздрав, Лок.
Валя

И има дарба. То е ясно, де.
цитирай
27. анонимен - Мани ги теь чушки и ориз! Палачинкииииииииииииииииии!
30.07.2011 14:34
cecka1504 написа:
Ем в чушките има ориз де. Да не мислиш, че нещо съм хвърляла? Сичко отиде в тавата :)))

цитирай
28. анонимен - Синята чушка е патладжан бе, еееееей!
30.07.2011 14:35
locke написа:
Може да са заразени с Ешерихия Коли :)
Или още по-зле - с Ешерихия Куни :))) Последната е независима червено-жълта мутирала версия на първата :)) Та ако са ти жълти или червени чушките - не ме търси :))

Това и аз го знам, даже!
цитирай
29. cecka1504 - Катана,
30.07.2011 14:38
пълнени чушки със сладко от ориз! Така добре ли е :))))?
цитирай
30. анонимен - От къде да знам?
30.07.2011 14:41
cecka1504 написа:
пълнени чушки със сладко от ориз! Така добре ли е :))))?

Аз се кефя на коко пълнено със ориз и стафиди. Ама ориз със сладко... хъм...
:-)))) Ако е на аванта, ще го изядем. Без значение e на какво прилича. :-))))))))))))))))))))))))
цитирай
31. locke - Катана, пак се бъркаш!
30.07.2011 14:41
Синият домат е патладжан :)
А синята чушка е мутирала драгалевска теменужка :))))
цитирай
32. cecka1504 - Не, не. Не сладко с ориз, а сладко от ...
30.07.2011 14:42
Не, не. Не сладко с ориз, а сладко от ориз :))))
цитирай
33. анонимен - Ахаааааааа! Така значи..... Ще се наложи да го дегустирам.
30.07.2011 14:58
cecka1504 написа:
Не, не. Не сладко с ориз, а сладко от ориз :))))

Хайде обещай и някоя палачинка, де!
цитирай
34. анонимен - Сбърках ли? Ама аз съм си аграрно неграмотен.
30.07.2011 14:59
locke написа:
Синият домат е патладжан :)
А синята чушка е мутирала драгалевска теменужка :))))

Факт.
цитирай
35. saadi - Бравос бе , Лок :-))
30.07.2011 15:10
Много свежо това разказче :-))
цитирай
36. locke - Катана, ще те черпя палачинки :)
30.07.2011 15:13
Ето ти писмено свидетелство, че ме бива да ги правя ;)
http://locke.blog.bg/turizam/2007/06/18/nedelen-horyr-pliueshta-cheshma-i-jaba-taliban.81817
За аграрното невежество ти прощаваме, не може всички да са образовани като даскал Цоньо!
цитирай
37. locke - Мерсаж :)
30.07.2011 15:14
saadi написа:
Бравос бе , Лок :-)) Много свежо това разказче :-))

И забележи, още не съм баннат :))
А ти прочети и другите две :)))
цитирай
38. cecka1504 - Катана, ето - Лок те урежда с палачинки, от мен пълнените чушки :)))
30.07.2011 15:32
цитирай
39. locke - Давам и бутилка...
30.07.2011 15:33
... дюлева шльокавица :))
цитирай
40. whitebarde - Ех ...
30.07.2011 17:05
..ех тоз Митьо с тез петлета... прободе ме нещо отлево , накъндардисах се на ваша Станка. Нема да ви я взимам , аз зет на къща ще дойда. И като зезстра , стадо магарета ще докарам , хем печалба за селото , хем да си строяват гласовете по булката...
цитирай
41. locke - Магарета в село бол - и двукраки, и четирикраки :)))
30.07.2011 17:12
Докарай нещо, дето за чеверме става :)) И две-три бурета червено вино :)))
цитирай
42. анонимен - Лок не ми мисли доброто
30.07.2011 17:49
След известно количество такава шльокавице ми иде света да свърши. Давай чушляците, не се стискай.
цитирай
43. locke - И какво излезе?
30.07.2011 18:06
katana написа:
След известно количество такава шльокавице ми иде света да свърши. Давай чушляците, не се стискай.

На шльокавица не носиш, на комунизъм не носиш, коя ще те вземе такъв ;)))
цитирай
44. minavamottuk - не знам
30.07.2011 20:22
кое ме впечатли повече-разказа или коментарите ,щото са като продължение...готино,харесва ми да чета такива неща...доза хумор,че и две...
цитирай
45. locke - Тенкю :))
30.07.2011 21:03
minavamottuk написа:
не знам кое ме впечатли повече-разказа или коментарите ,щото са като продължение...готино,харесва ми да чета такива неща...доза хумор,че и две...

цитирай
46. snejanka123 - Напомняш ми за разказите на Чудо...
02.08.2011 18:45
Напомняш ми за разказите на Чудомир,много си добър.
цитирай
47. locke - Благодаря :))
02.08.2011 19:17
snejanka123 написа:
Напомняш ми за разказите на Чудомир,много си добър.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119781
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив