Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2011 15:03 - БДЖ история №1 (гори, гори, огънче...)
Автор: locke Категория: Туризъм   
Прочетен: 3030 Коментари: 8 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

В блога всички баш-майстори уж пишат по ‘актуални’ теми, но като не става дума за ‘взривчета’ и ПСА, а за горящ влак – наляга ги мързелът! А не бива... Темата е много по важна от шашавите истории с шашки, с които Яне ни шашка (повторете бързо три пъти). И понеже и друг път съм писал за влакове (тук и тук), а и съм редовен влакоползвател, пък и бол истории имам, реших да ви спретна един бедежейски сериал от няколко къси разказчета, придружени с елементи на разсъждение. Ето го и първото разказче...

Влакове горят по цял свят. И се блъскат с други влакове по грешка. И им се случват какви ли не чудеса. Например в края на 90-те помня как с цел дестабилизация на страната ли, що ли, всеки петък следобед на Централна гара в София се подаваше анонимен сигнал за бомба, опасваше се всичко с едни жълти ленти, събираше се половината столична полиция, а да си намериш влака и да се качиш на него си беше цяло приключение. Сега, слава богу, не е така. Бомбена заплаха на Централна гара от години не съм виждал. Но сега е модерно да горят влакове. Ето, за последните 10 дни четвърти влак се запалва. Този път бързият София-Варна. Идват пожарни, служителите на БДЖ реагират бързо и адекватно, пътници пострадали няма, само един локомотив и два вагона са изгорели. След има-няма два часа пътниците са продължили към Варна. Звучи почти човешки. Само дето фокусът се измества не върху ценния товар – хората, а върху машините! Защо са се запалили, как са се запалили, чия е грешката, колко струва белята... И комисия има назначена за целта. Похвално, трябва да се открие причината и да се вземат мерки да не се повтори (потрети, попети) инцидентът. Съобщава се и че се е задействал почти моментално кризисен щаб по овладяване на пожара. Осемте пожарогасителя във влака били в изправност. Въпреки трудния терен пожарните от близките населени места дошли навреме и след няма и два часа пожарът бил овладян...

Това не е най-важното! 5 минути след избухването на пожара пътниците са били изведени от влака. Оттам насетне пожарът вече е на втори план. Важни стават 214-те пътници от влака, които трябва да стигнат някъде. Които са очаквани някъде. Чиито близки се тревожат. Които са в кризисна ситуация!

Но извънреден кризисен щаб за ХОРАТА няма създаден. След създалата се ситуация са извозени със здравите вагони до Павликени, а после с автобуси до Горна Оряховица. Оттам качени на нова композиция за Варна. Дали са им и вода, за да се справят с жегата! Звучи приемливо... Но не и за мен. Влакът трябва да пристигне във Варна в 23:30. Това си е късно, но все още има градски транспорт. Но тръгвайки с близо два часа закъснение от Горна Оряховица, той ще пристигне с два часа закъснение във всички населени места по пътя. Изпускат се всякакви транспортни връзки... Как ще се приберат хората до вкъщи? Ами ако някой трябва да слезе в Попово например? И да се прибере в Кардам, който е на 5 км? Не е все едно дали ще се прибира по здрач в 21 часа или по тъмно в 23? Два часа, какво толкоз... Е да, но с това закъснение драмата не свършва! 10 минути след като тръгва от Горна Оряховица, влакът претърпява нова беда – светкавица удря жиците и се налага ремонт. И ново изчакване от два часа... Вече закъснението става общо 4 часа. Жената от Кардам трябва да се прибира в 1:10 през нощта. А пътниците за Варна ще пристигнат в 3:30. Тук вече нещата стават сериозни... Какво може да се направи? Много:

1. В Горна Оряховица при сигнала за втората авария, която се знае, че ще бъде отстранена след от 90 до 150 минути се сформира Кризисен щаб.

2. Кризисният щаб се заема с двете най-неотложни задачи - осигуряване на напитки и храна за пътниците. От Горна Оряховица се изпраща ван с минерална вода и сандвичи към влака.

3. Следващата по неотложност задача е информирането на роднините на засегнатите пътници. На пътниците без мобилен телефон се предоставя възможност да ползват служебен телефон на БДЖ и да проведат безплатен двуминутен разговор с близък или роднина.

4. По всички спирки на влака се информират началник гарите и съответните дежурни по община за проблема. При необходимост се привличат и БЧК и полицията с цел да се осигури транспорт до домовете на закъснелите пътници. Във Варна ръководството на БДЖ осигурява няколко автобуса, които да чакат влака на гарата и да превозят пътниците по основните направления. Естествено, разходите са за сметка на БДЖ.

5. Поради двукратния стрес – пожар и светкавица, на пътниците се предоставя безплатен ваучер за двупосочно пътуване с БДЖ в рамките на страната.

 

При подобно отношение, въпреки неудобствата, клиентите на БДЖ ще останат частично удовлетворени и ще усетят, че на компанията ъ пука не само за изгорелия локомотив, а и за хората. И биха ползвали отново услугите на БДЖ.

А сега какво стана? БДЖ доказа, че не я е грижа за хората, а за машините! Направи си поредната анти-реклама! И загуби още клиенти!

 

Г-н министър, наред с комисията за разследване на причините за пожара трябва да създадете и комисия, която да разследва причините за лошото обслужване на пътниците и некомпетентната реакция на бедствената ситуация! Защото, ако вие си мислите, че БДЖ се е справила добре с решаването на проблема, аз не мисля така! И пътниците не мислят така! А те са всъщност клиенти на БДЖ! И ‘винаги имат право’!

От всичко, което се каза по телевизията за двойния инцидент, аз запомних само едно – жената, която, слизайки от влака, каза: ‘Сега трябва да остана няколко часа на гарата, защото нямам пари за такси!’

 

Но споко – още 13 години и ще имаме европейски железници!




Гласувай:
9



1. cecka1504 - Преди години, през 90-те, все още ...
21.07.2011 15:30
Преди години, през 90-те, все още студентка, се прибирам с последен автобус към родния край. Изкачвайки Предел автобусът се развали - "Чавдар" беше, често им се случваше на тия машини. Ами сега? Мобилните телефони все още бяха рядкост. Намери се някакъв преминаващ автобус, който ни остави в Банско и ни казаха - до тук сте. Имам още час път. Тъмно е, късно е, нямам телефон, нямам превоз.
Най-интересното е, че не помня как съм се прибрала. Но майка ми беше прибягнала до близък полицай, който й беше обяснил какво се е случило.
Кризисен щаб... Оставят те някъде, пък ти се спасявай... Грижа за човека...
цитирай
2. locke - Както казах - остават още само 13 години!
21.07.2011 15:33
cecka1504 написа:
Преди години, през 90-те, все още студентка, се прибирам с последен автобус към родния край. Изкачвайки Предел автобусът се развали - "Чавдар" беше, често им се случваше на тия машини. Ами сега? Мобилните телефони все още бяха рядкост. Намери се някакъв преминаващ автобус, който ни остави в Банско и ни казаха - до тук сте. Имам още час път. Тъмно е, късно е, нямам телефон, нямам превоз.
Най-интересното е, че не помня как съм се прибрала. Но майка ми беше прибягнала до близък полицай, който й беше обяснил какво се е случило.
Кризисен щаб... Оставят те някъде, пък ти се спасявай... Грижа за човека...

цитирай
3. cecka1504 - Е, колко са 13 години? Нищо работа. . ...
21.07.2011 15:52
Е, колко са 13 години? Нищо работа...
цитирай
4. locke - Сорри, това '13 години' е само за БДЖ-то!
21.07.2011 17:09
cecka1504 написа:
Е, колко са 13 години? Нищо работа...

За автобусните превози май не само изгледи няма да станат идеални, но и срокове...
цитирай
5. анонимен - Герой, вече си безсолен за всички.
22.07.2011 01:07
Герой, вече си безсолен за всички.
цитирай
6. locke - Ми сложи си сол!
22.07.2011 01:17
alegator написа:
Герой, вече си безсолен за всички.

Кой те спира? Аз и без друго солено не ям!
цитирай
7. yotovava - Актуално, като погледнеш - за всяка една ситуация не сме подготвени,
22.07.2011 10:34
всичко ни е изненадващо.

Поздрав, Лок.
Валя
цитирай
8. locke - 2001-ва година се заговори за многофункционален национален кризисен щаб...
22.07.2011 12:20
yotovava написа:
всичко ни е изненадващо.

Поздрав, Лок.
Валя

Пари за него 2 поредни правителства усвояваха , докато идеята май така и не се реализира.
Случаи като този с Цвети и автобуса и този с влака преди два дни са рутинни. Ако има разписани сценарии за действие, дежурният по щаб трябва единствено да следва написаното и да задейства съответните институции. В случая например съм сигурен, че ако бяха алармирани дежурните по община на Стражица, Попово,Варна и прочее, щеше с елементарна организация да се осигури транспорт за всички пътници по засегнатите гари...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119511
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив