Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2011 19:40 - Как се организират избори по български!
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4444 Коментари: 10 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ЗЛЕ! Кратко, точно, ясно! Не че беше лоша идея, изборите да са две в едно и да се пускат три или четири бюлетини. Лошо беше изпълнена!

Кой е виновен? ВСИЧКИ! Виновна е ЦИК, виновни са ОИК, виновни са СИК, виновни са злите езици, виновни са партиите, виновни сме и ние, избирателите!

ЦИК е виновна най-вече, щото е най-отгоре и трябва да е най-умна. И може да е бъкана с юристи и разни други, ама математиците са малко (то пък едни математици), а хората с логическо мислене – хич! Ша ма извиняват, ама там през годините десните пращаха един (цифром и словом ЕДИН) човек, дето му сече пипето – професор Михаил Константинов! Сега вече и него не пращат, щото имат толкоз малка квота, че не стига за умни хора! ГЕРБ се знаеше, че са леко боси у науката. Не, че нещо, ама досега на изборите седяха и гледаха отстрани и само подсмърчаха, че другите не ги пускат на масата. Ма, то с гледане, ако се взимаше занаят, кучето щеше да е най-добрият касапин! Убуу де, ама ГЕРБ са половината у ЦИК! Другите де бляха, та ни разреваха. И да не ми казват, че са предупреждавали за предстоящият хаос, щото уста имат и никой не им я държи запушена. Що се никой не сети к’во ще стане на 23-ти? Па да се изока пред медиите? И т’ва мотаене с торби с бюлетини в зала ’Универсиада’, от ОИК-София казали, че ще е проблем, ама кой в ЦИК да ти слуша. Циклами зашеметени! Пак ще се върнем на ЦИК, ама след малко!

Да подъвчем общинските избирателни комисии. Овци мамини златни, така ли се инструктира народ? Имам предвид, че членовете на СИК минаваха на инструктаж, зададен като форма и начин от ОИК. Леле, ми аз по-зле работещи СИК не съм виждал от Балканската насам! То хаос, то чудо, то нящо. Верно, през 1991-ва гласувахме пак две в едно, и то по-трудно някак, щото тогава бяха парламентарни и местни избори накуп, а по някои места – Владая например гласуваха с 5 бюлетини – за парламент, за кмет на община, за кмет на село, за районен кмет и за общински съветници! Ама бюлетинките беха едни цветнички и лесно си хващаше човек, к’вото му е на сърце и оп – у плика. Т’ва печати-мечати нямаше – ‘сичко директно в урната! Нямаше интегрални бюлетини, дето да им се кьориш по 10 мин на кое място е засуканата коалиция, за която ще гласуваш! Че и Х да турнеш, ама да е открай докрай и без да е отвънканкана! Но най-важното – 5 бюлетини - 5 тъмни стаички. А сега – 3 или 4 бюлетини, а стаичката една, за тарикатски ЦИК – две! Божке! ‘Мчи туй си е направо покана Апокалипсиса да дойде! Не помня през 91-ва колко на брой бяха списъците, ама сега те дирят у единия, па като те намерят – дават ти бюлетина, тургат ъ печат, па бегом в тъмната стаичка, кьориш се, пишеш, бришеш, па излезнеш, лепнат ти втория печат, пуснеш си гласа в урната и таман решиш, че всичко е закончено – втори списък! Айде пак същата галимация, само дето тоя път бюлетините са две, а ако си карък и живееш в голямо село – три, та кьоренето, писането и брисането е двойно и тройно! Ако в комисията са хитри – двата списъка са в различни краища на масата, че да не си пречат и се изчакват да те търсят последователно, а не едновременно. А отзад снове някой от по-младите и разнася печата като улав от единия до другия списък. И после какво – гласувал си за има-няма 10 минути! Разкош! Ако пък те няма в единия списък, вече не ми се коментира – лай и скандали минимум 15 минути, докато дойде горския и ви разтърве с председателя на комисията. А той, милия, звъни за щяло и нещяло до ОИК, щото в общия случай тия са му първите избори и е като пате в кълчища! А старите комунисти в комисията седят и гледат сеир. Идилия! А по ония, тарикатските секции, с две и повече тъмни стаички, кака Мара, дето рови в списъците, като те намери и те прати да гласуваш, после търси следващия! И като излезеш и трябва да туриш подписа и да си вземеш личната карта, те търси пак, щото акълът ъ е като на колибри и не се сеща да използва я молив, я фиба, я щипка за пране, че да си отбележи на кой лист беше ти, аджеба! И тия хора са обучени за членове на СИК!!! Те по-добре за космонавти да ги бяха обучили, пак толкоз щяха да си могат! Ами накрая, като почнат да броят? Злите езици са им казали, че който свърши пръв, пръв си подава протокола и пръв се прибира у дома. И – юруш на доматите – броят на две, на три, попълват протокола през куп за грош, пък и той, пущината, всеки път все по-сложна бумага става! И после – що висим цяла нощ в Универсиада! Щото сме за трепане, затова! В ОИК трябваше да изискат всяка СИК да определи майстори на протокола (демек тия, дето ще попълват протоколите). И тия люде, поне двама на брой и желателно минали тест за елементарно математическо мислене, да си го умеят това нещо и да си правят протоколите за 10-15, максимум 20 минути. И без грешка, ако обичате! Айде, може една, ама техническа и елементарна! 80% сгрешени протоколи!!! Бива ли! Че е сложно, така е, че се прави от хора с малко или хич опит – пак е така. Ми де бляха от ОИК да се сеят, че така ще стане? Де бляха от ЦИК да им мине през дребните юридически мозъчета мисълта, че това ще се случи! Нормално е в комисиите да има по 2-3 администратори – хора, обучени да работят със списъци и протоколи от фирмата преброител, а другите членове да са партийни назначения! А сега – импровизация! Все едно аз да се пробвам от раз да изсвиря на пиано нещо на Шопен, при положение, че и Котешкият марш ми се опъва!

Как можеха да минат безпроблемно изборите? Първо – фирмата преброител си обучава хора, които да могат да пишат протоколи, да работят със списъци, да пишат протоколи и да ги въвеждат на терминал. Слагат по двама такива във всяка комисия, пък партиите да си делнат замовете, председателя и секретаря! И тези, партийно назначените, да минат обучение от час-два поне в ОИК с учебно филмче и показване на хитринки как да вървят бързо нещата! Във всяка секция да има поне по 2 тъмни стаички, в тези над 800 човека – по 3! И да се укаже, че никой няма право да гласува над 10 минути, ако много се пънка, председателя или някой друг да влезе и да му помогне. Ако трябва – на ротационен принцип да помагат!

А то какво стана – пълно недоглеждане, зле организиран хаос, по една-две тъмни стаички в огромни секции, гласуващи с по 4 бюлетини! На всичко отгоре БСП още по обяд се сетиха да накарат техни хора да се мотаят по 30 минути, защото, според сегашния закон и Изборен кодекс, никой няма право да спре устрема на някоя кьорава червена бабичка да гласува 30-40 минути. Даже да я поощри да побърза никой няма право! БСП с тоя трик отказаха поне 2-3% от хората да гласуват и измъкнаха барем 10 общини предсрочно с хитрост. И после нагло излязоха и оплюха управляващите в лоша организация. А пък те не си признаха и Дянков, който отговаря за изборите, не се извини, нито уволни някой. Щото, все пак, и на него са му първи избори – отде да знае човека с какви глупости му предстои да се бори!

Сега да се самооплюя! Добре де, няма! Щото аз гласувам винаги в 9 сутринта – да ми мине през главата задължението и да си гледам деня. Ама, тия дето закусвате в 10, а ви мързи да идете до секцията, дето ви е под блока, нямате оправдание, че заварвате огромни опашки! НИКАКВО ОПРАВДАНИЕ НЯМАТЕ! Дядо ми навремето гласуваше първи – в 6:05 и отиваше на вилата да поработи, за да не слуша глупости до вечерта. От вас се иска само да гласувате, след като закусите, а не да гледате как гласуват Бойко и Станишев и да им се умилявате. А гласуването да отлагате за ранния или късния следобед, щото тогава сички са гласували и вие, като тарикати, ще минете за 2 мин! Решавате съдбата на България за 5 години напред!!! Ще станете, ще идете и ще чакате и 1 час, ако трябва!

МЪРЗЕЛИ НИЕДНИ!




Гласувай:
3



1. lidislidis - Tук се пропука малко и се показа" диктатор" и ти .
25.10.2011 20:22
Решавате съдбата на България за 5 години напред!!! Ще станете, ще идете и ще
чакате и 1 час, ако трябва!

Разсъждаваш недемократично. Изборите в България бяха смешен фарс и показност на това, че кандидатите се изгавриха с избирателите си до дупка. Като видях тия черни чували за боклук, с които носеха бюлетини- паднах от първобитното нагласено гласуване .
Защо не беше гласувано демократично, цивилизовано и електронно?
Всички вече знаем защо...
Ние на север гласуваме електронно за 2 седмици . От вкъщи, от магазина, от кафето и въобще отвсякъде, където имаш достъп до комп.
В определената неделя за гласуване отиват 20% баби и дядовци в определените секции, които не могат да боравят с компове.
През тези 2 седмици всеки ден се съобщава % на гласовете за кого.
Всяка цивилизована страна , и Индия дори гласува така от десетилетия.
Но при българите е невъзможно, поради системата и мисленето, че управниците са шефове, а гласоподавателите подчинени ...Демокрация е власт и желание на народа , а не неговото унижение. Власта при нас е изпълнител на народната воля, а не грабител на същия и никой не се натиска да става управник, за разлика от Бг. Очевадни са недемократичните начини дори при провеждане на избори в България. Жалко, жалка България!
цитирай
2. locke - Лидис... стига глупости!
25.10.2011 20:31
В България електронно гласуване няма да се въведе в блзиките 20 години заради купуването на гласове, което с електронно гласуване става тотално недоказуемо и супер улеснено! Мисли малко по български, де!
Изборите в България са си съвсем добре като идея, а като изпълнение дават доволно демократичен резултат. Просто този път бяха твърде зле организирани!
цитирай
3. vmir - Явно си бил в комисия.
25.10.2011 20:31
Бях се сетил какво ни чака и предупредих всички предварително. Предложих им още сутринта които ще ходим в зала Универсиада, да си вземем по 4-5 часа бонус, за да сме във форма за нощното приключенние, и това беше добра идея. Сложихме човек на протоколите, както предлагаш. Свършихме всичко около 23.00h и въпреки всичко мислехме, че сме закъснели, но се оказа, че сме първи в общината, трябваше да чакаме в автобуса останалите около 3 часа и когато ни оставиха пред зала Универсиада, повечето комисии вече бяха дошли преди нас. Въпреки закъснението, в най-горната част на залата имаше свободни места и възлегнахме на по няколко седалки. По едно време се събудих и видях колегата ми по секция на горния ред в любовна прегръдка с бивша колежка, дошла с последните, краката на момичето стърчаха над мен, а това ми подсказа, че всичко е наред, и бързо заспах отново, за да не смущавам влюбените като други некултурни типове, които отвреме на време почваха да крещят досадно и грозно, а момичето над мен им викаше да се държат по-интелигентно.
цитирай
4. diso - lidis, нали се броихме електронно!
25.10.2011 20:36
И като ревна онази ми ти опозиция: "При електронното гласуване ще има шашми!"
После властта им го върна, като не успяха всички цигани и бабички да изгласуват:)))
цитирай
5. locke - Не бях в комисия, но картинката е ясна!
25.10.2011 20:36
Просто гледам отстрани и се дивя на идиотщината... И съм силно склонен да вярвам на ОИК-София, че са предупредили ЦИК, но ония са тъпи гъсоци!
цитирай
6. locke - Дисо, дори не позволиха пробно електронно гласуване!
25.10.2011 20:38
И с право! Ако го разрешат - ставам на секундата търговец на гласове!
Интересно ми е какво се е случило при броенето в Бобошево. Защото това е популярен метод за броене на запад - цялата община накуп (в София - може и по райони!)
цитирай
7. анонимен - Избори по герберски, каквото им ...
25.10.2011 20:52
Избори по герберски, каквото им управлението- такива им и изборите, нормално!
цитирай
8. locke - Не са виновни само те!
25.10.2011 21:04
colobur написа:
Избори по герберски, каквото им управлението- такива им и изборите, нормално!

Никой не предрече бедствието! Ако някой беше казал: 'Ще има хаос!', а сега да вика: 'Казах ли ви!', щях да го оневиня! Просто ЦИК и ОИК целокупно се оказаха недалновидни, а там са всички парламентарно представени партии!
Удобно е да виним само ГЕРБ, но други партии усложниха допълнително и умишлено обстановката! Имам няколко сигнала за симпатизанти на БСП, нарочно бавили по половин час опашките!
цитирай
9. анонимен - Не, не само те са виновни! Виновни ...
27.10.2011 10:00
Не, не само те са виновни! Виновни сме ние че направихме безкръвно всичко... Ако ги бяхме окървавили навремето, сега нямаше техните деца и внуци да се герберосват... Ние сме виновни, обикновените хора че им дадохме шанс да се променят... но, не би... Ликвидираха ни!
цитирай
10. locke - Като гледам румънците - не са цъфнали и вързали!
27.10.2011 10:33
colobur написа:
Не, не само те са виновни! Виновни сме ние че направихме безкръвно всичко... Ако ги бяхме окървавили навремето, сега нямаше техните деца и внуци да се герберосват... Ние сме виновни, обикновените хора че им дадохме шанс да се променят... но, не би... Ликвидираха ни!

А и сума ти време ги управляват социалисти!
Така че тезата за кръвта не е много състоятелна!
По-добра полза би имало от закон за лустрацията, приет на референдум!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1116715
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив