Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2011 08:13 - Защо да ни е жива и здрава?
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2338 Коментари: 12 Гласове:
3

Последна промяна: 13.07.2011 17:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Сериозно, питам защо? Аман от криворазбрана толерантност. Верно някой може да не си е изпил кафето, ама бива ли такива глупости?

Та за какво иде реч. Баба на 77 години била най-възрастният кандидат студент в Пловдив. Била икономист по образование и някакъв бивш шеф в пловдивските пощи, ама сега искала да учи биология. Браво! Да ни е жива и здрава! Тъй рече Виктор Тъполаев!

А аз питам – защо да ни е  жива и здрава? Не, не ме разбирайте грешно, не искам бабето да умре скоропостижно. Но да тръгна да я хваля, че била любознателна и видите ли никога не било късно за знание? Аз да не съм скодоумен като Виктор??? Това бабе е подигравка с всички нас. Още по-голяма подигравка е, че най-вероятно ще влезе да учи, щото тази година има повече места за студенти, отколкото потенциални кандидат-студенти. И то без да броим тези абитуриенти, които изобщо няма да кандидастват в България, а направо ще се изнесат да учат в чужбина, най-вероятно пожизнено... Или просто ще се изнесат...

Сега преди да ми скочите, че кой съм аз да казвам да учи ли бабето или не, благоволете да изчетете мотивите ми. Бабето вече е завършила висше образование в България – някаква икономика; което значи, че сега иска да платим, за да се изучи втори път. Ама в закона за висшето образование пише, че всеки има право да се изучи само веднъж за държавна сметка (плюс евентуално магистърска степен след бакалавърската). Ама бабето не кандидаства за магистърска програма. Тя кандидатства наново за бакалавър. Няма ли кой да се сети поне в този случай да приложи закона и да позволи тоя майтап да се случи, само ако бабката си плати изцяло разходите за обучение, а не да се бута в държавната поръчка. Щото тя ще си плати семестриална такса, ама аз ще доплащам разходите от моите данъци. И още нещо – сорри, ама съм свикнал да чета между редовете. Бабката е на 77 години, значи е родена 1934 година (или края на 1933). Завършила е 1973 година, значи е била на почти 40 години. Мен това не ми звучи като отлична студентка... Аз хем учих 12 години гимназия, хем после 5 години магистратура, хем пак завърших на 24 години. Та някак ми мирише на гнило, на РАБФАК и на ПУЦ цялата тая работа с първото образование на бабката. И някак ме съмнява, че тоя път ще завърши за само 4 години. Даже ме съмнява, че изобщо ще завърши. Щото е на 77 години, бе, хора! И да не я е ударила склерозата, може всеки момент да я тресне! А може и нещо друго да се случи. Ми тя по едни стълби да падне в университета, месеци ще лежи. И пак за моя сметка – тоя път за сметка на здравите ми вноски. Айде нема нужда! Като иска бабката внимание – да го търси другаде! И не за моя сметка!

Да е жива и здрава, ама ако не ми бърка в джоба! Браво от мен няма да чуе! И както каза Ива, която също прочете новината в прегледа на печата – ‘Луд умора няма!’ Бабката, като има толкова свободно време и я влече биологията – да ходи да сади картофи, - хем уморително, хем полезно, хем времеемко, хем ще изпълни премиерската повеля. Моята баба така прави, само дето сади не картофи, а домати, ама и те са от семейство Картофови (което баба ми го знае, защото и нея я влече биологията). Доматите освен това искат повече грижи, а и внукът – разбирай аз, ги предпочита пред картофите. Ще мe прощава Бойко, но със сигурност би похвалил мойта бабка повече от оная, пловдивската...

Айде  лек ви ден, аз отивам да хапна един домат! От бабините!!!

Моля, попълнете тази анкета (на тема хапване). Резултатите са необходими за демонстрационни цели в следващите постове от серията за социологическите проучвания..




Гласувай:
3



1. despinida - Струва ми се,
13.07.2011 08:25
нещо сметките ти са криви...въпросната кандидат-студентка, няма как да е родена `44....виж, за `34-та, съм съгласна...
цитирай
2. анонимен - pipinana
13.07.2011 08:26
А картофките -те са любими на всички и без тях не може
цитирай
3. locke - Деспи, верно, видяло ми се е невероятно...
13.07.2011 08:33
despinida написа:
нещо сметките ти са криви...въпросната кандидат-студентка, няма как да е родена `44....виж, за `34-та, съм съгласна...

Коригирам го... Тенкю
цитирай
4. locke - Картофките ги обичам,
13.07.2011 08:38
анонимен написа:
А картофките -те са любими на всички и без тях не може

но как да ги ям сурови :)
Иначе тях ги купувам, на двора не виреят добре...
цитирай
5. yotovava - Това, че е влязла, не значи, че ще завърши.
13.07.2011 09:04
Имаше преди години още един такъв случай, но не съм чула въпросната личност да е завършила. Щото то си е напрежение, а един ум на 77 не е така пъргав като на 22.

Хубав ден от мен. А иначе - да ни е жива и здрава :))))))))))))))))
Валя
цитирай
6. анонимен - Нека учи жената
13.07.2011 09:07
Нека учи жената, какво и пречи. Освен това трябва да се има в предвид, че всъщност университетите са една голяма хранилка от Държавата. Де факто образованието в тях се плаща два пъти. Един път от нас като данъкоплатци и втори път от студентите които учат там.
Плащанията от страна на студентите са ефективен начин университетите да държът на щат огромен брой служители без реална полза от тях!
И за това нека учи бабето, то и без това няма да има много кандидати тази година.
цитирай
7. locke - Като каза 22...
13.07.2011 09:08
Ако първия път е почнала да учи на 18 и е завършила на 40... значи е учила 22 години! Ако и сега учи толкова, на 99 ли ще завърши?
Да е жива и здрава, ако се откаже! Иначе ... нищо от мен!
цитирай
8. locke - Не е ли по-добре да се спази закона?
13.07.2011 09:10
анонимен написа:
Нека учи жената, какво и пречи. Освен това трябва да се има в предвид, че всъщност университетите са една голяма хранилка от Държавата. Де факто образованието в тях се плаща два пъти. Един път от нас като данъкоплатци и втори път от студентите които учат там.
Плащанията от страна на студентите са ефективен начин университетите да държът на щат огромен брой служители без реална полза от тях!
И за това нека учи бабето, то и без това няма да има много кандидати тази година.

И да поискат пълна такса от нея и всички, които искат да учат по 10 години за държавна сметка...
А за щата си прав - ама имаме криворазбрана автономия на ВУЗ-овете. Като са надули щата и нямат студенти, ще има случки като миналата година - няма да стига бюджета! Да се реформират!
цитирай
9. despinida - Хах....
13.07.2011 10:25
locke написа:
despinida написа:
нещо сметките ти са криви...въпросната кандидат-студентка, няма как да е родена `44....виж, за `34-та, съм съгласна...

Коригирам го... Тенкю


таз` година студентка, догодина, майка на близнаци - инвитро...
нема се пУашиш...нацията ни и без това застарява...:)))
цитирай
10. locke - Деспи, нямам против да кандидатства!
13.07.2011 11:12
Протестирам срещу това, че вече веднъж се е изучила за сметка на държавата (и то за неизвестно какъв период) и сега иска пак! Всеки има право да върши каквито иска глупости, но не и ние да плащаме за тях. Затова и оная бабка с инвитрото не беше получила помощ от държавата... Въпроса е и сега ... просто да се приложи законът, защото такъв има!
цитирай
11. cecka1504 - Еми, да, най-вероятно няма да до...
13.07.2011 20:00
Еми, да, най-вероятно няма да доживее да завърши...
А бабата с инвитрото не е получила помощ от държавата, щото има възрастова граница.
цитирай
12. locke - А за тази има закон,
13.07.2011 20:10
който казва, че не може да учи втори път за държавна сметка!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1110852
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив