Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.10.2007 09:57 - Mortal Combat - Учители vs Родители
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5522 Коментари: 21 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Насред калабалъка от високи цени, умиращ долар и предстоящи избори, малко хора усещат сериозността на проблема с учителската стачка. Битката не е за увеличение или не, битката е за оцеляване на образованието. За оцеляване на професията ‘учител’.

Родителите масово скокнаха срещу учителите и едва ли повече от 10% ги подкрепят в исканията им. Обвиняват ги за разхайтените си деца, за лошите оценки, за нуждата от частни уроци. И незнайно защо все майки отправят тези обвинения. Хайде сега да стана лош и да си кажа и аз мнението.

РОДИТЕЛИТЕ ТЪРСЯТ НА КОГО ДА ПРЕХВЪРЛЯТ ВИНАТА ЗА СОБСТВЕНИЯ СИ ПРОВАЛ КАТО ТАКИВА!

Защо ли? Защото родителите са тези, които трябва да възпитават децата си с помощта на учителите. Това не е функция единствено и само на учителите както си мислят много родители! А и ако го мислят значи искането за големи заплати на преподавателите е обосновано – те явно трябва да получават заплата и за възпитатели. Когато на детето е обяснено, че учителят е мишок и че те трябва да оспорват авторитета му още от първолаци, какво възпитание очаквате да получи от учителя такова дете?!? Не искаме децата да носят униформи и да са горди, че са ученици, защото е скъпо, не искаме да има вечерен час, защото какви са тези учители, че да ни казват кога да си пускаме децата навън (помните ли колко от децата в ‘Индиго’ не бяха потърсени чак до другия ден?), не искаме децата да пушат и да се дрогират, но незнайно как очакваме за пликчето трева у дома да е виновен пак някой учител, пък и ако детето пуши в училище и решат да го изключат ще дигнем вой до бога. Извинителните бележки? Колко от тях родителите пишат сами по уж семейни причини и колко от тях купуват от познати лекари, че да замажат 200-300 отсъствия на отрочето? И сякаш учителите са виновни, че отрочето не му се ходи на училище всеки ден и във всеки час. Вярно е, че много училища са притиснати от недостиг на ученици и класните ръководители и директора си затварят очите за малки и не толкова малки произшествия като липса от час, преписване, говорене по мобилния, игра на карти на задния чин и пушене пред учителската стая. Сега не можем да накараме децата да стоят 5-6 часа в училище, камо ли да отидат на занималня и през другата половина от деня, ако не могат да се справят сами с уроците. Демокрацията изисква широки права за учениците, почти равни с тези на учителите, поне много родители мислят така. И какъв е ефектът – грам уважение няма, дисциплината е колкото да не се избият в час (това се пази за междучасията), а ентусиазмът да се учат хептен го няма у учениците. Училището няма и няма да има възпитателна функция докато родителите не приемат, че трябва освен права децата им да имат задължения, отговорности и наказания. Помните ли  кога за последно чухте някой да е изключен от училище или да е повтарял класа?

А сега за частните уроци! Учителите нарочно не преподавали достатъчно, за да се налага после децата да ходят при тях на частни уроци. Е, нека ви кажа и аз какво мисля! Всяка година подготвям по някой и друг кандидат-студент. И всички без изключение имаха нужда от подготовка. Но по една основна причина – тотални пропуски в материала от минали години! Ако детето ще кандидатства след 7 или 11 клас и то, и родителите му се сещат за това максимум година преди изпитите. Да не говорим колко ученици знаят изобщо с какво ще кандидатстват. 10-15% от децата знаят 2 години по-рано, но над 50% не са решили 6 месеца преди изпитите и готвят или всичко (демек буламач в главата и провал), или нищо, чакайки да решат най-сетне какво ще е. Не става така!!! Подготовката за изпити започва с пълноценно изучаване на материала поне 3 години преди изпита по избрания предмет, както и усилена допълнителна подготовка последната година. Тази подготовка може да е самостоятелна и ефективна (и следователно безплатна), ако предното условие е налице. На колко родители им пука за оценките на децата през годините без кандидатстване? Я се опитайте да кажете с какви оценки по предметите завърши детето ви миналата година! Ама предмет по предмет! Не помните, нали? А знаехте ли изобщо? Все си мисля, че ако родителите следят развитието на детето си и заедно с него вземат решение да се подготвя по даден предмет с особено внимание, няма да има нужда от частни уроци. Тук естествено се усеща липсата на специалисти по професионална ориентация, които да помагат на децата да решат навреме какви искат да станат и по кой предмет съответно трябва да се подготвят. Но тук пак се връщаме на въпроса – какво очакваме от училището – всичко ли? Да възпита, да образова, да избере професия, да нахрани (ако има стол)... Нещо остана ли за родителите??? А после много искали учителите за нищо работа...

А какво искат родителите сега? Малко уроци, че да не претовари детето им! Високи оценки, независимо дали ги е заслужило отрочето! Никакъв тормоз от учителя (обратното обаче трябва да е разрешено)!

Помня навремето как на една родителска среща родител поиска да бъде променена програмата за петък, защото имало четири разказвателни предмета и щерката му не смогвала да назубри по всички и не спяла цяла нощ. Тогава беше смешно, а сега ми се иска повече родители да знаят програмата на децата си и проблемите им с материала. И без друго сега този материал е така орязан, че ако някой каже, че не може да се подготви, ще е нелепа лъжа...

Като питаха децата за стачката всички бяха за! Освен две – едното го беше страх да не му орежат ваканцията, а другото обвиняваше учителите, че безотговорно го лишават от уроци в годината на кандидатстване след 7-ми клас. Дали щеше да говори същото и в шести клас? Никое дете не каза, че му е интересно и забавно в училище... Или че иска да научи нещо! Защо ли?

Тази стачка е последният шанс на образованието да получи подобаващи заплати и да извоюва средства за оцеляването си! Така че примирете се! И подкрепете стачката, за да не гледате после предаването ‘Това не го знае вашето хлапе!’



Тагове:   Mortal,


Гласувай:
1



1. benra - Е,
03.10.2007 10:23
не съм съгласна.Написаното е много тенденциозно. Както има учители и учители, така има родители и родители.Ако има някакво контрастиращо противопоставяне, то то е медийно дело. Аз съм родител и котактувам с родители, няма човек, който да казва-не подкрепям категорично стачката.Да-има частично подкрепящи, но такива крайни изказвания,като цитираните от Вас, съм виждала единствено медийно представени. Родителите искат образование, искат дисциплина, искат учители, които са и педагози, родителите искат най-доброто за децата си. Функцията"преподаване" не е родителска функция, както и функцията "отглеждане"не е учителска. И вчера , и онзи ден бях на площад Независимост, подкрепяща преподавателите на моята дъщеря, защото те са ми доказали,че са професионалисти, заслужаващи да бъдат уважавани и оценявани,както морално ,така и материално. Не бях само аз-родителите и децата бяхме много.Не е редно да се казва учителиТЕ, родителиТЕ.Обобщението е неуместно и манипулативно.
цитирай
2. viovioi - добре, подкрепям !
03.10.2007 10:45
И следя внимателно по медиите, като си правя изводи за себе си.
1/ стачката е със социални искания/ пари/
- защо тогава неспирно ни убеждават, че това ще подобри качеството на образованието у нас? Е този рефрен ми звучи фалшиво и досадно. Да бъдат открити и честни би било по-добре. Да кажат следното: Искаме повече пари, защото нашия труд е интелектуален,висококвлифициран и важен. Така звучи добре. А не така популистко: Искаме пари, за да подсигурим по-дпбро качество. Все едно като им дадат по-големи заплати, утре ще хвръкнат...
цитирай
3. verdji - драги ми смехурко
03.10.2007 11:12
Ако родителите ще подготвят децата си у дома за какво да ги пращат на училище. Не мислиш ли, че тея родители трябва да ходят на по една, две работи, за да осигуряват всички бумаги, които постоянно ги карат да влачат в училище.
Ама кого го бият по главата да става учител не мога да разбера. Но за някои е доходен бизнес.
Аз също мога да стана преподавател, но благодаря при тея условия.
А тая стачка смърди на политика от всякъде. Дразни, че е ултимативна, дразни, че на учителите не им пука за децата. Защото аз като водя детето на детска учителките излизат да говорят с мен само за пари, а сега от тая година дори и това нещо го метнаха на така наречения родителски незнам си какво, чиято функия е да събира пари за какво ли не. Е, благодаря от такава услуга. Но, да като нямам пари и не мога да си позволя нищо по-добро. Родителите искат да научат едно нещо, ама да го знаят и да не трябва да дават пари, за да го водят на едно училище да вземе тапия, а на друг учител за знания.
цитирай
4. verdji - Въпреки че бързам
03.10.2007 11:17
да кажа още нещо. Откъде на къде вие няма да се примирявате, а ние пък да се примиряваме и да ви търпим скапаната услуга.
Все пак децата са най-ценното... някои се лишаваме от много неща, заради децата си.

И 1000 евро да им дадат на някои даскали, пак няма да станат учители.
И второ - бе кой ви кара да сте учители - напускайте. Нека няма образование, голям праз - то сега като че ли има. Така поне ще се редуцират училищата и ще останат само мотивираните.
цитирай
5. locke - benra,
03.10.2007 12:10
съгласен съм, че не всички родители и учители са еднакви. За разлика от теб обаче, се наслушах на негативни мнения, можеш да зачетеш и коментарите след твоя. Ти наистина си от 10-те % родители, които виждат смисъл в подобряване условията на труд на учителите, и е добре, че все пак има и такива родители.
цитирай
6. locke - Viovio,
03.10.2007 12:14
съгласи се, че всичко в крайна сметка опира до пари. Ако си учител и имаш слаб ученик, на който джобните са му повече от заплатата ти, кога ще му пишеш двойка - когато взимаш 1000 на месец или когато взимаш 350? Учителската професия трябва да бъде добре платена и конвертируема, за да може да се нормализира отношението родители-ученици-учители-ръководство. Нагледал съм се на 'отличници', които не могат да си напишат името, но пък родителите са в училищното настоятелство. А ако някой забравя - не се искат само заплати - иска се увеличение и на целия бюджет за образование!
цитирай
7. forestlove - locke, 100% те подкрепям. няма к...
03.10.2007 12:15
locke, 100% те подкрепям. няма какво да добавя - само ще те повторя!!!!
цитирай
8. benra - locke,
03.10.2007 12:19
грешката е в общия знаменател. Както вече някъде писах - конкуренцията ражда качество!Аз подкрепям преподаватели с имена, доказали се! Преподаватели, които не просто са преподали знания, а са преподали любов и уважение..към себе си, към знанията, към институцията.Защото училището не е просто място, в което децата прекарват част от деня си.То е институция на знанието.И учителите трябва да се държат като стожери на тази нституция. Поведението им трябва да е адекватно на задълженията, които са се нагърбили да носят.Такива хора, възможно ли е да не бъдат подкрепяни?
цитирай
9. locke - verdji,
03.10.2007 12:20
първо, не съм даскал! Второ, и учител не съм! Трето, теб явно детето ти е малко, но ако си мислиш, че без да учи вкъщи (а това е функция, която ТРЯБВА да е под твой надзор и с твоя помощ) ще се образова, си в голяма грешка. Училището не е фуния да налее мозък на детето ти. И ако детето ти псува на поразия може би е добре първо да погледнеш у вас, а не в детската градина (това за възпитателната функция). Възпитанието и образованието са процеси, които текат паралелно вкъщи и в училище/детска градина. Ако искаш да научи детето ти нещо, не мислиш ли, че и ти трябва да вземеш участие? Или твоята родителска функция се състои да поддържаш детето сито и чисто?
цитирай
10. locke - benra,
03.10.2007 12:25
всяко стадо има мърша, а в учителското стадо тя е с тенденция да стане мнозинство. Естественно има я цялата палитра - има и страхотни преподаватели, има и просто добри, има и посредствени, има и скапани - всичките съм ги виждал. Съгласи се обаче, че при сегашните условия добрите учители бягат от системата било в частни училища, било като само дават уроци, било като работят като преводачи (тези по езиците), било какъвто и да е друг уважаван и добре платен труд. Има някакъв резон в диференцираното заплащане, макар и не по начина, по който е замислено сега. При всички случаи обаче трябва да се дигне заплатата като цяло, за да бъдат привлечени и запазени в системата добрите преподаватели. Ами то сега си е срамно да каже човек, че е учител!
цитирай
11. benra - locke,
03.10.2007 12:26
вероятно нямаш деца. Относно псуването и вулгаризмите
Моята дъщеря беше на 6,когато едно момченце в детската й беше разяснило как точно технически се правят бебетата. Моля госпожата много се беше забавлявала от разказа му.Та докато не видя оцъклената ми физиономия и моята сладурка мислеше, че това е много забавно.Е, не че не е забавно, ама зависи от гледната точка, нали.
Формирането на личността се обуславя от много фактори.И прехвърлянето на топката с вините учители-родители, вреди само и единствено на децата.Всъщност и те са големите потърпевши от създалата се ситуация.

И да отговоря на твоята реплика -да, безспорно заплатите на учителите трябва да бъдат повишени. Въпросът е да бъдат намерени механизми, които да стимулират повишаването на качеството на труда им. и за Вас и за мен е ясно, че качеството не е единствено материално обусловено. Затова МОН е пълен със специалисти - да си седнат на д-тата, да почерпят европейски и световен опит в тази насока и да намерят решение. Трябва да се сложи край на уравновиловката.
цитирай
12. locke - Benra,
03.10.2007 12:31
предполагам, че дъщеря ти в момента няма никакъв проблем нито с възпитанието, нито с образованието. И ако е така, това доказва, че дори и неперфектно, училището в комбинация с теб самата е постигнало успех. При всички случаи деца, оставени на самотек, няма как да станат добре възпитани и образовани. За родителите на тези деца ми беше думата, а те са мнозинството родители... за съжаление
А сега - дуплика :)
В много училища в провинцията има свободни бройки за преподаватели по някои предмети, които стоят незаети с месеци, че и с години! Може би и тук в София е така на места, не съм запознат... По принуда и с одобрение на инспекторатите на тези места се назначават хора без специализирано педагогическо образование. Ако има наплив към учителската професия, тогава ще има възможност и за същински подбор възоснова на качество. Тук има и непопулярни мерки - закриване на училища и паралелки там, където са излишни, вместо да бъдат пазени на всяка цена. Учителите могат да получават диференцирано заплащане съобразно клас квалификация, стаж в системата, рейтинг на учебното заведение; не според оценката на директор, ученици или колеги (винаги силно субективна).
цитирай
13. анонимен - Really mortal,
03.10.2007 12:42
absolutely combat!
цитирай
14. breathe - Locke, написаното от теб е
03.10.2007 19:08
най-разумното и вярно отразяващо реалността мнение, което се изказва в публичното пространство от началото на стачката до сега!
цитирай
15. yuliya2006 - НА УЧИТЕЛИТЕ С ПОКЛОН!-АРОГАНТНО ПО БЪЛГАРСКИ
03.10.2007 21:07
Те стоят срещу тях ухилени,
гледат ги отвисоко,ехидно.
Те всичко държат в държавата,
досиета,пари,човешки души.

Те стоят срещу тях ухилени,
ще ги смачкат,първо да си поиграят.
Да се погаврят за назидание,
та те са в ръцете им,само да искат.

Те стоят срещу тях ухилени,
избори идват,какво им пука.
Те са готови с компромати,
свой хора имат навсякъде.

Те стоят срещу тях ухилени,
интелегентни били онез учители.
Нямат сила,те са зависими,
бели мишки,опитни зайчета.

03.10.2007
ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
16. sad - locke
04.10.2007 08:37
стигнали сте до тук, не спирайте!
цитирай
17. verdji - locke
04.10.2007 14:15
да, детето ми е малко и за твое сведение не псува:) и за моя радост. Може би защото няма баща и го отглеждам сама:))))
Но се замислям от сега и имам отношение към образованието и въобще не съм съгласна с твоето твърдение, че като се приберат в осем часа от работа родителите трябва да седнат и да учат с децата. Това е ултраненормално - знам, че е практика, но това не е редно. Не е добре нито за родителите, нито за децата. Ако родителите могат и имат време да се занимават с децата, то защо да ги пращат на училище - питам аз? Ако е за социални контакти - клубове, школи - има къде.
Това е проблем и не е редно да се натоварват така децата. Друг е въпросът, че не би било зле родителите да получават повече и да имат повече свободно време, за да го прекарват с децата - но не за да пишат домашни като зомбита, а за да се забавляват, общуват и да се развиват във сфери извън училищните. Примерно ходене по музеи - да не мислиш, че в Бг много ги водят по музеи, а някъде представи си децата и домашни нямат, а ходят да учат именно в музеи и галерии и смятам, че е много по-полезно и запомнящо се.
цитирай
18. darkanion - thekeeper.blog.bg
05.10.2007 13:46
темата е твърде интересна, за да я пропусна, но ще пиша по-късн, защото сега ще годя на СИП български език ;)
цитирай
19. darkanion - thekeeper.blog.bg
05.10.2007 17:39
Като начало искам да кажа, че още първия ден,в който видях този постинг написан и го почетох, веднага копирах линка към него в Скайп и написах "Браво, Цветков!" Защо? Защото всичко е точно, ясно, перфектно обяснено.

Мисля, че много неща от темата трябва д а обсъждате с такива като мен - запознати отвътре с образованието, защото все още учим. Защо "отвътре" с "образованието"? Защото аз знам какви са учителите, знам нчина на мислене на връстниците ми. Родителите ми - явно са твърде добри хора, за да стана аз лош (зъл). Защото не си спомням някога да са ме "възпитавали". Това мисля, че го е правила началната ми учителка, от 1ви до 4ти клас. Четенето на книги - откакто съм се научил (но кой ме научи - мамаа; и то преди да тръгна на училище).
Може би ще кжете, че родителите ми (най-вече майка ми) са сгрешили в много отношения по въпроса с възпитанието, най-малкото с това да ми помагат с уроците (за които прочетох в коментарите и ще напиша нещо по въпроса по-късно), специално и да отделят от времето си за това. Е, майка ми е стояла с брат ми, учила го е да пише буквите - мене - не. Никога не е сядала с мене да учи, защото знае, че аз сам, по моя воля, сядам да си науча за следващия ден. И това се дължи от една страна на мен самия, а от друга - на учителката (може би).
Може би затова съм на мнение, че родителите не трябва да засядат с детето си да учат с него. та, кой ще го учи това в учебника - те или отрочето (както се изрази locke) им? Не трябва ли то само да се научи да се справя с проблемите, без да търси нечия чужда помощ? Не трябва ли да си задейства малко мозъчето и да се научи да мисли и разбира? Да си развие малко логиката? Най-малкото - да остане доволно, чее постигнало нещо (пък нищо, че е толкова "малко") само?
Сещам се и за другата тема - допълнителните уроци. Не е вярно, поне при нас, че нарочно учителите не преподават достатъчно в часовете и затова децата трябва да ходят на допълнителни уроци и занятия. В което съм се убедил е, че всичко, което се учи в училище е изискване от МОН. Учебниците са одобфрени от МОН, иначе нямаше да ги има. Е, МОН обаче изискват на изпитите да се знае мн повече, отколкото пише в учебниците по даден предмет. Програма в училище също е съобразена с учбника и материала написан в него. Тогава кой е виновен, че в училище не се учи достатъчно материал - учителите ли? На който не му достига информацията - той ще се запише на допълнителни курсове. Написах, че "ще ходя на СИП български език". Ами ще ходя - защото зна, че в учебника по литература има толкова много инфо за отделн автори и произведения, че даже може и да не свършим учебника тази година и да продължим с другия. Само че ще има матури от тази година, а на тях ще има тест по БГ език, в който трябва да се учат 1 "тон" правила и да се знаят, и да се знае как се използат в даден случай. А кога в училище ще могат да се научат тия неща? Просто няма време. Затова - СИП. "Свободно" избираема подготовка. Който иска се записва. Който може да учи сам, без помощ от учителя - по-добре, но аз пък искам да бъда проверяван и т.н., затова се записах.
Друго се сещам - за това, коетонаписа locke, че ученикът трябва д а си е зибрал от 3 години назад предмета, с който ще кандитатства (вече - втория предмет на матурата), за да може да се подготви по-добре. Аз от 4 години се чудя, чудя се, ама нещо не върви и не мога да се начудя. Защо? Защото ми вървят всички предмети, знам и осъзнавам, че всеки има своята "красота", по всички съм добър [освен по География, но това е друг въпрос - дои ми е по-лесно, защото ще знам, че няма да е тя ;) ]. Ами няма как да избера.. Най-много да го обсъдя с класната...
Друго се сещам - някой спомена ли за това какво му е на един учител, когато преподава на тъпаци? Извинявам се за грубата некнижовна думичка, ама във всеки клас да има най-мн 20-30% заради които да се влезе в час. Днес, на СИП-а - чудя се какво ли й е било на класната да разбере, че момиче в 11ти клас, на 17 години, не може да каже кога се пише "с" и кога - "със", както и "в" и и "във". Ама защо идва на този СИП е отделен въпрос (най-вече заради погрешни тълкувания и още повече - на тъпотия/простотия/глупост). (но да се надяваме, че ще излезе нещо от цялата тази работа...) (освен, че ще ни разсмива като каже някоя глупост). Та, въпроса беше относно учениците - те са животни. Прочетох, че учениците (и майките) са останали с такова впечатление, че мислят, че имат повече права от учителите. Е - вярно е. Просто защото са прости/безчовечни/егоистични. Най-вече прости. (И забележете, че говоря и за майките - но не искам да обиждам всички, а само тия, които си мислят така) Хубаво - детето ви има права. Ама вие знаете ли го какво върши то самото в училище, в час? Не - знаете само това, което то ви казва. И разбира се, то ви казва Истината, нали така, то е ВАШЕТО дете - то не лъже, добро е, умно, послушно - а какви са тия абележки от учителите и слаби оценки - учителите се заяждат нарочно с Детето ви, идете се карайте с тях, че и с директора на училището! (Миналата година някво момиче се оплакало на техните, че правили контролно (по Литература) и учителката, му писала 4ка, а то (момичето) щяла да кандидатства след 7ми клас и оценката му проваляла успеха. Кажете ми - това не е ли глупост? Нали има черно на бяло защо е писана тази оценка, личат си колко са грешките, личи си за колко е контролното. И кажете ми - не е ли глупост и родителите да ходят да се карат на учителката (която ми беше класна, познаваме се и дълбоко я уважавам, защото е освен учител - и човек, и възпитател - точно какъвто искате да е учителят) задето писала тази оценка, не е ли глупост най-свестния учител в училището да напусне, заради няква пикла? (Пък нищо, че после са молили същата тази учителка да се върне да преподава) Е, кажете ми - къде е авторитета на тази учителка? Друг случай - от тази година. Не е ли тъпо да кажеш на филолог, че е неграмотен? Да му се разкрещиш, пред всички в офиса, че нищо не знае, а изисква много? Пълна отрат беше тоя случай, и то за какво - заради няква дето е първа приятелка с тази, за която писах, че не знае кога се пише "с" и кога - "със". Тя обаче й подсказа. После не можа да се сети кога се пише "в" и кога - "във".
Което исках да кажа досега е :), че родителите не познават децата си, а се заблуждават, че го правят. Хм, трябва да отворят "Училище - родител", да се научат на някои неща тия родители. Да се сетят, че детето им може би ги псува в този момент, в който те го хвалят пред други хора. Нали?
И всичко това вижда и учителят, понякога, но какво може да направи той - както може би казахте - връзката родител-учител не важи.. А кога писахме че училището е система от ученици, учители и родители?
Заключение - родителите са виновни за състоянието на децата си, не трябва да обвиняват учителите за това, но все пак -увеличете заплатите на учителите, защото тоя живот изисква пари, да не говорим за нервите, но с тях някакси се оправяме - пак живота ни учи...

ПС - извинявам се за грубите думи, които съм използвал, но няма алтернативни такива.....
цитирай
20. venercheto - и аз съм 100% зад мнението на locke, ...
11.10.2007 01:51
и аз съм 100% зад мнението на locke, въпреки че малко късничко го виждам..не мога да повярвам с каква опозиция се сблъсква едно интелигентно и издържано мнение, само защото толкова хора не виждат по-далече от носа си! откога стана неясно, че най-стабилната гаранция за добре вършена работа е доброто заплащане? който отрича това е мнооого далече от реалността...но едва ли НАИСТИНА има някой, който да не го знае ;) просто не ни изнася, че дечицата трябва да поостанат вкъщи, а ? егати досадата, и само проблеми допълнително, не съм ли права ? ;) пфу...нямам думи!

а locke, само две думи- КЕФИШ СТРАШНО!!!

сърдечни поздрави от мене :)

цитирай
21. roksolana - ...
11.10.2007 13:54
РОДИТЕЛИТЕ ТЪРСЯТ НА КОГО ДА ПРЕХВЪРЛЯТ ВИНАТА ЗА СОБСТВЕНИЯ СИ ПРОВАЛ КАТО ТАКИВА!

Това е...Изключенията подтвърждават правилото...
"Случайни хора" в учителската професия има, колкото и във всяка друга...Периодична атестация и диференцирано заплащане - при това с ГОЛЕМИ разлики между нивата....би била добра мярка преди 10 години....сега - Бог да ни е на помощ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119497
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив