Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2007 12:45 - За институциите, банките и други! Част 03 (НАП и Български пощи)
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2359 Коментари: 9 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Скоро ми казаха, че данъците били цената на цивилизацията. Егати цивилизованата страна сме тогава! Та за данъчните ми е днес думата – НАП (Национална агенция по приходите). И за Български пощи, заради една замотана история!

Отдавна съм намислил да си кажа тежката дума за НАП и тяхното нищоправене! Но преди седмица чашата на търпението ми преля. Ходих да си подам едни данни с 3 дни закъснение. И решиха, че трябва да ми съставят акт. Нанесъл съм непоправими щети на държавата, като не съм си връчил хартийката по-рано. Забележете, с тази хартийка съобщавах, че съм платил съвсем навреме едни пари на държавата! Това е, луд съм – платил съм! Тия, дето не плащат, закон не ги лови и данъчни не ги търсят! Сега ще кажете виновен, пък се оплаква... Виновен съм, да! Защото не ми се седеше предната седмица 6 часа на опашка, за да дам една хартийка. Вместо това седях само 2 часа с 3 дни закъснение! Подлежа не на един, ами на два акта. Вторият за наглост! Щото, докато ми правеха първия, поисках да видя свидетеля, който подписва акта. Някаква служителка от друга стая. Ама защо съм искал да я видя? Ей сега ще иде тази, дето ми прави акта, в стаята на другата и ще върне акта подписан! Не стана – дойде другата на място да я видя... И тогава шок и ужас! Аз бях още по-нагъл да попитам: ‘Сега ми покажете и двете личните си карти, за да знам, че сте вие!’ Леле, тия двете си глътнаха езика! Как така ще им се репча, на тях, великите данъчни инспекторки! Да, ама аз се репча, защото не са хора! Особено тази, която ми състави акта!!! Докато го пишеше, се хилеше като тиква по Хелуин и беше супер весела, че ми прави акт! Така ми се пада, като съм висял 2 часа, за да подам данни на държавата! Данни, които някой го мързи да обработи от документа за превод към бюджета! Та имам си вече акт... Само отворената врата и липсата на лично оръжие ги опази онези двечките живи и здрави! Но ги проклех, а моите клетви хващат! Акта няма да го платя, ще го обжалвам до дупка, ако трябва и на съд ще ида. Нека се занимават и нека докажат в съда, че са ми осигурили условия да платя навреме...

А сега втората история, заради която първоначално бях решил да пиша. Беше преди 9 месеца. Една сутрин в началото на октомври откривам пред вратата на офиса си разпечатан плик, захвърлен на изтривалката. Каквото и да е писмото, неприятно е да го получиш разпечатано! Ако на това изобщо му се вика получаване! А писмото не е какво да е! Честитка от НАП... Успели след половин година мотаене да ми ‘обработят’ годишната данъчна декларация на фирмата. Но именно ‘обработят’! Защото в честитката пише черно на бяло да отида да им платя 3 000 лева невнесени данъци!!! Ех, как се зарадвах, ако знаете! Едно, че съм си оправил данъците и пари не дължа! Второ, че кой знае колко от съседите са прочели, че съм нередовен данъкоплатец! Иди после обяснявай, че нямаш сестра! Взех аз злополучния плик и бегом в НАП! ‘Вие тука какво сте ми пратили?’ ‘Аз не знам!’ – отговаря инспектора по събиране на вземанията към държавата. Трябва да ида при друг инспектор, който е съставил документа, този, вторият, само го праща и прибира парите! Контрол върху истинността на документа няма! Та отивам аз при другия инспектор и викам: ‘К’ви сте ги надробили?’ Не знаела! Тъпа патка! Погледна в компютъра – дължа си данъци за световно! Че и за едно европейско в добавка! Ама Лок нали не е вчерашен! Нося си завереното копие от декларацията. И какво излиза? Някой някъде не прочел едно приложение за приспадане на данъци и ме набутал с 3 бона. След 10 мин борба с компютъра промениха данните, почти ми се извиниха и ме разкараха пак до първия инспектор, за да му кажа да си анулира документа! Дотук добре, ако хабенето на нерви е добре!

Сега пощите! Те за тези, които са длъжни да спазват Конституционното ми право на поверителна кореспонденция! Вдигнах на балон клона на Български пощи и ми се появи шефката на клона. Обясних казуса, показах плика и дотам! Пощальонката, която обслужва моя офис, я няма и не може да даде обяснение. Обещаха ми тържествено на другия ден да ми се обадят и да ми се обяснят. Наистина го направиха! Оказа се, че служителката е пуснала писмото в пощата с почти моя адрес, пак на фирма, ама в съседния офис! А там секретарката взела плика и не се загледала в адресата, докато не го отворила вандалски и не видяла, че не е за тях. А после ми го метнала на изтривалката без никакви обяснения! Типично по български! Но пък вече си получавам пощата по правилния начин, а тази секретарка се свива на четири, когато ме види наблизо...



Тагове:   НАП,


Гласувай:
0



1. magic007 - :)))
13.07.2007 13:45
добре дошъл в реалността
цитирай
2. lancelot - друго
13.07.2007 14:19
Купи си ел.подпис, Интернет банкиране и никога повече няма да се редиш на опашки в НАП, че и на доста места. А и предполагам няма да закъсняваш с данъците.
цитирай
3. viovioi - и аз това щях да предложа)))
13.07.2007 14:31
Но мисля че разсъжденията са принципно правилни.Всеки е усещал високомерното отношение на държавния служител.Също така дразнещия заповеднически тон с който ти дава да разбереш, че нямаш право на мнение, или по точно че той винаги има право.Облечен във власт.Опакован в куп нормативни разпоредби.Сякаш е жив бог.Да им се невиди.Нали и те хляб ядат от наште данъци.Дали не е полезно от време на време някой да им напомня следното"Уважаеми дръжте се подобаващо с данъкоплатците, защото вашите заплати идват от тяхната добра воля да си платят дължимите налози"))))
цитирай
4. thomas - Не искам да те плаша...
13.07.2007 14:34
Ама леко ти е минало. Един път когато казах на една данъчна, че не е права да ме вини за това, че не ни е намерила за някаква насрещна проверка на адреса на управление на фирмата (който е само за цели на съдебната регистрация и няма нищо общо с реалния ни адрес), при положение че има черно на бяло подаден от нас другия адрес от дълги години и вече са ни пращали куп неща именно за него, си мислех, че водя нормален диалог с някой, който си изкарва заплатата от мен.

Да, ама не. Оказа се, че такива забележки не се приемат и след 6 месеца същата ми "подготви" задължения по ДДС за над 40 хиляди. Напълно фалшиви. От типа на това, че по някоя си фактура някого не намерили, по друга "нямало неоспорими доказателства", че една печатница можела да извършва печатни услуги :-) и други подобни кърпежи. Нищо не излезе от нейното, освен че трябваше да наемам адвокати да ми формулират на нужния език жалбата, да правим около 5-600 страници копия на разни документи за прилагане към жалбата, да прекараме 2 безсънни нощи в подготовката й, за да не изпуснем срока, после да чакаме близо 6 месеца да се произнесат с решение по това дали ни е справедлива жалбата (е направиха го, макар и наистина за 6 месеца вместо за 90 дни) и да се съгласим да ни направят запор на в полза на държавата на 3 автомобила за гаранция, че ще има откъде да си вземат "задълженията" ни плюс евентуалните лихви върху тях, ако не ни признаят жалбата. Изобщо, щом си имал тая идея, по-добре да беше стрелял направо, а не да ги дразниш - че са доста отмъстителни...
цитирай
5. marianami - Нищо ново от света на бюрокрацията и ...
13.07.2007 14:41
Нищо ново от света на бюрокрацията и не само в България. Знам, че Лок няма вяра на интернетските операции, ама не мога да се въздържа - като стане всичко онлайн, ще дойде краят на прашните лелки и чичовци зад прашните гишета.
Само ме очуди, че толкова се притесняваш за съседите, както и озлоблението към бедната разсеяна секретарка;) Случва се.
цитирай
6. thomas - Очуди ли те, мила?
13.07.2007 14:45
Мен пък ме Учуди, че някой, който пише така, има мнение по такива сериозни въпроси като интернет... Не се ли замисляш обаче, че "като стане всичко онлайн", тези прашни лелки и чичковци ще трябва да се занимават с това да видят с какво точно ги лъжеш, докато си онлайн!? :-)
цитирай
7. marianami - Съжалявам за грешката, случва ми се.
13.07.2007 15:07
Не ти схващам логиката, как една правописна грешка ме лишава от правото на мнение по СЕРИОЗНИ въпроси като интернет. Бих те пуснала да тичаш гол по плажа, ама ме разсмя. Чичковците и лелките ще си поизтупат праха от мозъците и ще се преквалифицират на експерти по сигурността:)
цитирай
8. locke - Всъщност Лок знае какво е електронен подпис
13.07.2007 15:28
Но си мисли, че ако държавата иска да си облекчи работата, трябва да му издаде такъв безплатно, както по разни други цивилизовани страни.
А, да, забравих - освен това Лок прецени, че няма да плаща вече корпоративни данъци :)
цитирай
9. gamina - :)
13.07.2007 21:06
Спокс, днес обиколих 4 офиса на една и съща банка за да намеря къде е преиздадената ми преди месец дебитна карта, която после се оказа че все още не е активна... купон ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119815
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив