Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2007 17:51 - Българи за 5 минути или за по-дълго...
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2105 Коментари: 6 Гласове:
1



          На 24-ти май журналисти изловиха ученици и родители, че не знаят стихотворението на Вазов ‘Аз съм българче’. Но никой така и не забеляза, как всички започваха винаги от втория куплет. А едва ли има по голяма реклама на България и Българката от този ‘забравен’ първи куплет. Отдавна исках да го публикувам и ето го сега целия текст:

 

Аз съм българче

(Иван Вазов)

 

Аз съм българче и силна
майка мене е родила;
с хубости, блага обилна
мойта родина е мила.

 

Аз съм българче. Обичам
наште планини зелени,
българин да се наричам –
първа радост е за мене.

 

Аз съм българче свободно,
в край свободен аз живея,
всичко българско и родно
любя, тача и милея.

 

Аз съм българче и расна
в дни велики, в славно време,
син съм на земя прекрасна,
син съм на юнашко племе.

 

 

Днес в рамките на един диспут се замислих – ако първият куплет е наистина реклама на България, а последният - преклонение пред традицията и историята на нацията ни, не са ли вторият и третия куплет тези, които показват задълженията ни като българи? ‘Българин да се наричам – първа радост е за мене’, ‘Всичко българско и родно любя, тача и милея’... Не са ли това двете основни изисквания да бъдем българи?! Дори и да не живеем в родината! Ако казваме, че България е пълна дупка, че нямаме държава и че не искаме да живееш тук, имаме ли правото да сме българи? Не казвам да си заровим главите в пясъка и да се правим, че всичко е като в приказка, но да обиждаме и мразим държавата си?
       В нашата Конституция са описани правата и задълженията на българските граждани. Не е ли това стихотворение на Вазов едно допълнение към тези права и задължения? Чудничко е да казваме, че сме европейци, но аз съм и ще си остана на първо място БЪЛГАРИН. Бъдете и вие БЪЛГАРИ поне за 5 минути... или за по-дълго!
          Вие избирате!



Тагове:   минути,


Гласувай:
1



1. leif - Много е тъжно, че не го знаят. . .
13.06.2007 19:21
Много е тъжно,че не го знаят...
цитирай
2. locke - Помня едно тв предаване преди десетина години
13.06.2007 19:30
Водещият разпитваше гостите в студиото за това стихче. Единственият, който знаеше първия куплет, беше Вежди Рашидов. Каквото ще да казват за него, уважавам го като българин!
цитирай
3. gamina - поне знаят втория
13.06.2007 22:52
Преди няколко години пак покрай 24ти май питаха случайни хора кой е Софроний Врачански... половината бяха убедени че е написал История Славянобългарска, тъжно е.
цитирай
4. locke - Ами то при сегашните стандарти
13.06.2007 22:59
Иди доказвай кой от кого е преписал историята :) Паисий от Софроний или наопаки. Същото като с това стихче - вярно, ама не съвсем... Поне са запомнили хората, че и Софроний е вързан някак с "История славянобългарска".
цитирай
5. ianchefff - Предаването е
15.06.2007 15:17
"Как ще ги стигнем... с Тодор Колев".
Аз работех в него, затова знам.
Просто исках да се изфукам в най-добрия смисъл:)))))))))))))
цитирай
6. locke - Простено ти е :Р
15.06.2007 15:21
Жалко за формата, още не му беше дошло времето...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1110681
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив