Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2007 14:16 - За институциите, банките и други! Част 01 (БУЛСТАТ и байчовците)
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4980 Коментари: 8 Гласове:
1

Последна промяна: 13.06.2007 13:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

       Прибрах се на обяд, хапнах три печени солени палачинки с пълнеж, поуспокоих се и реших да разкажа какво ми се случи сутринта.
       С две думи - имам фирма! Не, не се хваля, оплаквам се!!! В началото на годината реших да си сменя обслужващата банка и след двумесечно митарстване избрах нова. Много съм доволен. Лично внимание, бързо обслужване, онлайн банкиране, че и девойката, която обслужва моя клон, като от моделско списание извадена. Ама същото това онлайн банкиране ми създаде днешните ядове - за да го ползвам, трябва да предоставя в банката копие от пластик картата с фирмения Булстат. Нищо работа, само дето ме обраха преди няколко месеца и барабар с другото  се простих и с тази карта /това е повод за разказ в някой следващ пост в блога/.  Голяма работа, викам си, ей я къде е Агенцията по вписванията, има няма  в другия край на града на два часа задръстване. Тръгнах с нежелание и лошо предчувствие, но решен на всяка цена да изпълня мисията невъзможна. Щом Том Круз го прави вече толкова пъти, значи и аз мога! Отивам аз зад паметника Левски, и тръгвам да търся Агенцията по вписванията, на която всички и казват Булстат. Отивам на мястото, където бях ходил при регистрацията преди няколко години, и гледам - разруха... Едни кашони, едни чудеса, никакъв Булстат. А на вратата надпис "Тук не е Булстат!". Ей викам си, това само Алена им го е познала... Много обичам такива надписи! Хич не е лесно да напишат "Булстат се премести на партера в централната част на сградата!". Най-малкото е четири пъти по-дълго. Пък и как другояче ще ми падне шанс да се правя на Монк и да търся Булстат. С моя късмет реших, че са се преместили  в другия край на града, най-вероятно на 200 метра от офиса на фирмата, че да ми е още по-гадно. Добре, че един байчо ми сведе информацията, която би трябвало да открия на гореописания надпис. Щастлив, че все пак съм на правилното място, изминах 30-те метра до партера в централната част на сградата и открих новото скривалище на Агенцията по вписванията. И там друг байчо ме пита: "За какво сте, за вписване или получаване?". А аз казвам, за преиздаване съм. Получих правото да вляза в офиса и да седна срещу някоя свободна служителка. Казвам за какво съм дошъл и ми се обяснява, че трябва да платя такса 15 лева и да попълня заявление. Питам къде е касата, а каса вече няма. Плаща се само по банков път, защото такива огромни суми не бива да се въртят на ръка, а и се създава възможност за корупционни практики. А и нали и банките трябва да ядат? Помолих аз за данни за сметките и ми се каза, че ги има изписани отвън при байчото. Добре де, ама аз лист и химикал не нося, къде в тая жега да нося допълнителни и ненужни неща! А служителката ми вика: "Проблема си е ваш, елате като внесете парите!" Сещате се какво стана - пак байчото ми намери и листче, и химикалче, че и къде са изписани сметките ми показа! Записах си ги, благодарих и излязох. Минах през прясно асфалтирания служебен паркинг, нямащ абсолютно нищо общо с корупционните практики, и реших да отида до най-близкия клон на моята банка. Случи се близо, на няма и пет минути пеш. Отивам, и там, разбира се, - нов байчо! Вика: "На гише 4 иди, ама май нещо не им работят компютрите!" Наистина, връзка с главния сървър нямаше, служителките блееха, а няколко клиенти висяха безпомощно пред гишетата в очакване на Годо. Повисях и аз пет минути, Годо не дойде, и си тръгнах. Плюх си на принципите да не ползвам друга банка освен моята си и в името на мисията хлътнах в съседната банка. Там, разбира се, поредният байчо, като разбра какво искам, ми уреди лична среща с една от двете служителки в офиса, на която ми бе разяснено, че пари на бюджета не мога да пратя, ако фирмата ми не е клиент на въпросната банка. Е, не бях клиент и няма да бъда скоро... Хайде пак до моята банка, а там Годо го няма ли, няма. Има само мейл от администраторите на системата, че същата ще е извън строя за неизвестно колко време. Е, викам си, няма да видите скоро нова пластик карта тогава. И се прибрах. Пътьом минах да кажа в моя клон какво е станало и че ако някой от централата иска нещо от мен и моята фирма, да ми се обади лично! Добре че бяха печените палачинки да ме поуспокоят :)
      И така, развръзката се отлага за неопределено време, но сигурно ще ми трябват няколко дни, докато събера нерви и сили за нов опит на същата височина! А и нещо последно: Благодаря на всички байчовци /уж се водят охрана, но са и информация, и всичко, което съдържа милата думичка "байчо"/! Май те са единствените, които вършат нещо из всички тези институции, и без тях ще настъпи хаос! Благодаря Ви!



Тагове:   БУЛСТАТ,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Бизнес в Байганландия...
28.05.2007 14:38
Не е лека задачата :-)
УСПЕХ!

Поздрави
цитирай
2. breathe - Ако имах фирма, щях да те помоля за ...
28.05.2007 14:41
Ако имах фирма, щях да те помоля за координатите на тия байчовци и директно да ги взема на работа... ;)
цитирай
3. mobo - а ти
28.05.2007 14:50
като получи химикалче от единия байчо, сети ли се идеш до неинформативната табелка декларираща неналичието на Булстат из околностите й и да я направиш по-информативна?
или другия път като идеш ще им лепнеш една нова информативна табелка и ще спестиш на единия байчо малко работа?
цитирай
4. bobito2 - здравей
28.05.2007 14:55
това да имаш фирма не е лека задачка. аз се опитвам да ходя по институциите за приятелска фирма, и хич не ми е леко, ама нали съм се хванала на хорото ще го играя!!! успех, и внимавай с палачинките!
цитирай
5. viovioi - ))
28.05.2007 15:08
Агенцията по вписванията е най-шпионската организация легализирана в БГ.Там си казваш всичко, плащаш си за което и всичките ти данни като например: ЕГН.лк N.. ,всички адрези , дейност ,съдружници,уставен капитал и пр. отиват на майната си.После се чудиш и маеш, когато в пощенската си кутия откриеш плик адресиран лично до теб с някаква оферта.Мръсни, гадни шпиони, да следят и конспирират бедния си унижен народец.Много се ядосах за дето не си им теглил една майна...
цитирай
6. locke - за палачинките и бизнеса...
28.05.2007 15:10
zlika, мерси за пожеланието
breathe, идеята си я бива, аз често се натъквам на хора, които бих взел веднага, ако бях малко по-голямка фирма
mobo, за корекция и дума не можеше да става, все пак трябваше да отвлека химикала за няколко минути далеч от собственика; но да пусна на принтера една смислена табелка и да им я занеса мога да го направя
bobito2 - ето рецептата за солените печени палачинки
Всяка палачинка равномерно се поръсва с:
30-50 гр настърган кашкавал /не прекалявайте, ако е много солен или с остър вкус/
1/2 кисела краставичка на средни кубчета, ако е мъничка - цяла
1/2 нарязана ловджийска наденичка, или цяла, пъхната в средата
4-5 обезкостени накъсани средно големи маслини
Палачинката се навива на стегнато руло. Поставят се плътно една до друга. Запичат се 5 мин на 200 градусва фурна или за 3 мин на максимална температура в микровълнова. По желание при изваждането се посипват със ситно настърган настърган кашкавал.
цитирай
7. breathe - Ох, леле. . . :)) То не бяха кита...
28.05.2007 15:18
Ох, леле... :))
То не бяха китайски сосове вчера, то не са палачинки днес... от тия блогове съвсем няма да мога да сваля килцата, дето са ми горница!!! ;)))
цитирай
8. zvezdopad - хехе.. свежо както винаги :)
28.05.2007 19:34
Историята е типично чернохумористична, с елементи на институционален хорър. Но пък винаги може да стане и по-зле..

От цялата работа най ми допаднаха палачинките. :P
Добре, че съм един сладолед напред ..

Иначе поради естеството на работата си имам редовни сблъсъци от третия вид със служители на банки - всякакъв сорт и калибър. Всъщност само с байчовци май не съм комуникирала някакси.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1110837
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив