Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2007 11:35 - Кой гласува вместо мен?
Автор: locke Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2346 Коментари: 7 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

    Днес се бях настроил да пиша за образование. По повод отминалия празник. Но докато си редях мислите и оглеждах блоговете на познати и непознати ми се мерна няколко пъти темата за гласуването/негласуването и се сетих една малка подробност, която реших да споделя...
     НЯКОЙ ГЛАСУВА ВМЕСТО МЕН !!!
   
Оказа се, че на последните избори има 145 гласа, срещу които не стои подпис в избирателните списъци. Ако не вярвате, проверете сайта на ЦИК - има го черно на бяло. Което ме подсеща, че още няколкостотин подобни случая изобщо не са влезли в статистиката - повечето СИК, когато намерят плик в повече от нужната бройка, го унищожават, за да си нямат допълнителни неприятности. И се оказва, че или някой е гласувал от ваше име, без дори да си направи труда да ви подпише в списъка, или вие сте си гласували, а когато е излязла допълнителната бюлетина в урната, са ви скъсали плика, за да е точна бройката. И някой е гласувал вместо вас! Излиза, че сте се разкарали в дъжда, само и само някой член на СИК да ви скъса плика, за да си улесни работата. А работата му е точно да преброи всички гласове, даже подадените неясно как и от кого /може би от същия този член на сИК.../
     Сега ще кажете, този агитира за електронно гласуване! Седи си на компютъра и иска другия път да не ходи в дъжда, а да гласува вкъщи. НЕ! Честно, обичам компютрите, но съм последният човек, който ще подкрепи електронното гласуване в България. И първият, който ще злоупотреби, ако бъде въведено. Сериозно, ще прецакам дядо ми и ще гласувам вместо него. Не мисля, че някой на 85 трябва да определи кой ще управлява мен и децата ми. Но това е тема за друг постинг... Исках да кажа, че прието в България, електронното гласуване ще доведе до легализиране на купуването на гласове. В размери, които не можем да си представим. Говорим не за десетки хиляди, а за може би милион. Като гласувате през Интернет вашият "спонсор" ще може да види лесно дали гласувате "правилно".
      Аз искам единствено никой да не гласува вместо мен. Това с уседналостта беще добро начало. И с прозрачните урни. Все пак някой успява да пусне няколко бюлетини в повече. Както се казва - рискове на живото предаване. Аз искам никой да не къса моята бюлетина, за да си улесни живота. Много ли искам?



Тагове:   мен,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. filip - :))
25.05.2007 13:09
Много искаш! :) Кой пита за желанието на народа? След като самия народ не гласува и със саботаж на изборите показва нежелание да участва в собственото си управление? :)
А колкото до електронното гласуване... майка България е родила големи хакери :-) А старите хора... ако те не гласуват, то тогава избирателната активност ще се крепи само на младите... тоест много ниска :)
цитирай
2. breathe - Ще си позволя да те поправя - плик...
25.05.2007 18:22
Ще си позволя да те поправя - пликовете, които са в повече са 155, а не 145. :) Само че има една подробност - няма как да знаем какви са били тези 155 плика. Възможно е те, или поне някои от тях, да са били празни - част от 17750-те недействителни гласа. За съжаление, ЦИК нищо не е казала по въпроса. И още нещо - ако СИК-овете ги бяха унищожили, за да си улеснят работата, нямаше да фигурират като "горница" в протоколите им, т.е. ЦИК нямаше дори да разбере за тях. :)
Поздрави! :)
цитирай
3. locke - Прав си...
25.05.2007 18:36
Докато пишех поста и приспаднах малко :) Факт е, че едва за втори път има такава статистика от ЦИК, на президентските избори на първи тур пликовете излезли с 3 по-малко от подписите :), а на втори - тамън. Много точно ми се вижда. Но чух, че е наистина обичайна практика да се унищожава плик, ако е в повече. Не е толкова до въпроса какво е имало в тези 155 плика, а как са се озовали там?
цитирай
4. breathe - :)
25.05.2007 18:48
Тук трябва да обърнем внимание на съставите на СИК. Както е известно, там имаше представители на всички парламентарно представени политически сили. Въпросът е дали хората там са били склонни да си затворят очите или не. Честно казано, хич не ми се вярва да е станало така, най-малкото щеше да се вдигне голям шум, да дойдат хора от общината и да се спре изборният ден до изясняване на случая.
В секционната избирателна комисия, където бях аз, нямахме пликове в повече. Защото стриктно следяхме за това един избирател да пуска точно един плик. И си водехме нещо като отчет - във всеки един момент знаехме колко плика са пуснати, и периодично засичахме това число с подписите в списъците. Съответно, накрая пликовете бяха равни на подписите. :) Изводът - някой не си е свършил работата, или е забравил да помоли двама-трима (или повече) избиратели да се подпишат в списъка, преди да им върнат личната карта, или не е гледал какво се пуска в кутията за гласуване. Та може би за това да са излезнали в повече. Което само по себе си е странно, защото предцедателят на всяка СИК в началото на изборния ден разпределя задълженията между членовете и би трябвало до края на деня да следи за изпълнението им. :)
цитирай
5. locke - Нищо чудно...
25.05.2007 19:00
При мен беше един СИК - чудо на природата - десетина души се мотаят само, писна ми да чакам и като ми дойде ред си оставих личната карта и влязох да гласувам. Едно, че не посмяха да ме спрат да гласувам преди да са проверили дали ме има в списъка, което си е нарушение и второ вече бях гласувал, а още не успяваха да ме намерят в списъка...ще речеш , че в архивите на ДС ме търсят. Можех спокойно да си взема личната карта и да си тръгна, нямаше да се усетят...
цитирай
6. breathe - Веднага ще коментирам - не би тря...
25.05.2007 19:13
Веднага ще коментирам - не би трябвало въобще да ти дадат плик за бюлетината, преди да са те намерили в избирателните списъци. Жалко, че е станало така. Ако бях във въпросната секционна избирателна комисия, нямаше да допусна такова нещо.
цитирай
7. locke - Трябваше, но не се случи...
25.05.2007 20:02
Нека поясня - бяхме заедно с майка ми, изчакахме търпеливо някаква пенсионерка 5 минути да гласува и когато майка ми влезе да гласува, докато пенсионерка се подпише, майка ми беше излязла... Мен ми писна да чакам, оставих си личната карта, взех плик от председателката и влязох. Очаквах, че докато изляза, ще са ме намерили и ще са казали, че съм редовен, но аз си пуснах плика, отидох при онези за подпис и видях, че те още ме търсят, почти бяха намерили нужната страница... А ако ме нямаше в списъка, нищо, че се бях проверил в сайта на ГРАО, нима щяха да бръкнат да извадят пуснатата от мен бюлетина? Грозна картинка, работа през пръсти... А, и последно, една партия все пак нямаше застъпници, та в някои секции се бяха получили интересни резултати...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119568
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив