Прочетен: 4727 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 17.04.2012 10:42
Мъча се да я видя тази пуста ЖП логика, да ъ хвана чалъма един вид, ама йок, та йок! Не става и толкоз! Май дядо Вазов ще излезе прав, че само дядо Йоцо може да види нещо, дето върви по релси, ама се не вижда с обикновено око. От 30 години се занимавам с математика (това прозвуча малко като руската народна приказка за Василиса Прекрасна, но си е истина), 17 години математика съм учил, че и математическа логика уж знам, ама такова нещо не бях ни виждал, ни чувал. Ако някой си мисли, че висшата математика е трудна, че логическото умножение е измислено, за да мъчи студентите, че тризначната логика на Лукашевич (да не се бърка с Лукашенко) е гадост, значи не е пътувал скоро с БДЖ.
Ако един Влак (главната буква е умишлена) тръгва от точка А, минава през точка В и стига накрая в точка С, би било логично при равни условия цената на билета от точка А до точка С да е по-висока от този на билета от точка В до точка С (разстоянието е по-малко, ако не друго). Може и да е така в бързите влакове, но в пътническите не е така. Или поне не винаги! За някои пътнически влакове в България действа в пълна сила правилото за броене на Настрадин Ходжа. Не го ли знаете? Бива ли! А уж се учи по литература!!! Правилото е просто – когато Настрадин Ходжа си брои магаретата, докато язди, те са 8, когато ги брои, докато ходи пеш, – са 9. Сега, като се замисля, май героят излиза леко глупав, та може да са свалили приказката от учебния план, за да са етнически, религиозно и политически коректни (щото бай Настрадин отвсякъде е малцинство). Но обратно на влаковете! За червените пътнически влакове (календарните демек), правилото за магаретата е в пълна сила – влакът е календарен, само докато се качиш в него. Така например билета от Стамболийски до София, купен във влака е 6 лева и 90 стотинки, а билета от Пазарджик, купен на гарата, е 7 лева и 30 стотинки. Защото вътре във влака 20-процентното календарно увеличение не важи! Защо ли? Аз откъде да знам! БДЖ логика и туй то! Подозирам, че причината се крие в червените билети. Все пак са червени, а нищо червено свястно няма. Ако някой се сети да раздаде на кондукторите червени химикали, че да могат да пишат с тях билетите във влака, сигурно ще успеят да лепнат и на пътниците с купени вътре билети червеното календарно увеличение. А то си е напълно резонно!
Как да не им вдигнеш на пътниците цените с 20% за наказание, че си отиват за празничните и почивни дни?! Как да не ги насърчиш с 20% отгоре за това, че 1/3 от тях пътуват прави, защото в цената на билета влиза правото да те возят, но не и луксът да те возят седнал! Ако щеш! Никой не те кара зорлем да се мъчиш с БДЖ. Хеле пък да пътуваш с календарен влак! Пътувай с нощния влак – той може и да не е календарен (ама не е сигурно)! Но може да има други екстри – да се подпали; да закъса някъде и да закъснее в 5 часа или просто да ти предложи приятно почти четиричасово пътуване от Пловдив до София. Не защото пътя е 4 часа, а защото на час път от (преди) Пловдив влакът редовно прави регламентиран 30-минутен бонус престой. Ако питаш БДЖ-то защо влак, изминаващ всичко на всичко 150 км, прави престой, ще кажат че това е хуманизъм! Спреш в Септември, слезеш от влака, облекчиш се, пиеш една вода, купиш си жълтата преса, ако не си успял да докопаш някой парцал още на Централна гара, може и мазна баница да хапнеш, ако намериш откъде да си я купиш, разгледаш вагоно-ремонтния завод (ако е тъмно, можеш да съчетаеш разглеждането и с точка първа от плана за престой), па после се качиш и си приготвиш наново билета за втората анкетна комисия (защото измореният от час-два работа ЖП състав се сменя в Септември). И това ако не е хуманизъм и грижа за благото на човека в най-висша форма! А ние – неблагодарниците, протестираме, че БДЖ се грижи за нас! Как не ни е срам, господа (или другари, ако наскоро сте били на другарско отчетно-изборно събрание)! Как не ни е срам!?!
Ако се качиш в бърз влак без билет, плащаш двойна цена, защото те глобяват! Ако се качиш в пътнически без билет – дават ти 20% намаление! И после – учениците ни били най-слаби по математика в цяла Европа! Е как да не са, когато все задачи с влакове решават! Задачи, пълни с анти-логика! По-лесно корен квадратен в задния двор ще изкопаеш, отколкото да намериш логиката в ценовата политика на БДЖ! Срам и туй то!!!
Мъча се да я видя тази пуста ЖП логика, да ъ хвана чалъма един вид, ама йок, та йок! А ако можех да я разбера и опиша в някой труд, БАН-ските старци минимум академик щяха да ме направят! Ама на – не ми стига акъла...
П.П. Всяка прилика с действителни влакове и цени е реална и действителна!
17.04.2012 11:19
Сега, като смятам, виждам че хората всичко точно са изчислили...
А нашите анти-железници не искам да коментирам, за последен път се качих на влак през далечната 1997 г.
Поздрави!
2. Бий детето! (прочети!!!)
3. Нещо за толерантността!
4. Още нещо за толерантността!
5. Блогът на Светлин - спец по музика, политика и бира (особено бира)
6. Блогът на Вера - истории за градския транспорт и още нещо :)
7. Блогът на Филип - едно приятелче с мозък
8. Писма от село 1
9. Писма от село 2
10. Писма от село 3
11. За институциите, банките и други! Част 01 (БУЛСТАТ и байчовците)
12. За институциите, банките и други! Част 02 (Баба Гицка и банка Олеле)
13. Да заснемеш бушмен!
14. Прогноза избори 2007