Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2012 10:39 - БДЖ история №2 (жепейска житейска антилогика)
Автор: locke Категория: Други   
Прочетен: 4722 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 17.04.2012 10:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Мъча се да я видя тази пуста ЖП логика, да ъ хвана чалъма един вид, ама йок, та йок! Не става и толкоз! Май дядо Вазов ще излезе прав, че само дядо Йоцо може да види нещо, дето върви по релси, ама се не вижда с обикновено око. От 30 години се занимавам с математика (това прозвуча малко като руската народна приказка за Василиса Прекрасна, но си е истина), 17 години математика съм учил, че и математическа логика уж знам, ама такова нещо не бях ни виждал, ни чувал. Ако някой си мисли, че висшата математика е трудна, че логическото умножение е измислено, за да мъчи студентите, че тризначната логика на Лукашевич (да не се бърка с Лукашенко) е гадост, значи не е пътувал скоро с БДЖ.

Ако един Влак (главната буква е умишлена) тръгва от точка А, минава през точка В и стига накрая в точка С, би било логично при равни условия цената на билета от точка А до точка С да е по-висока от този на билета от точка В до точка С (разстоянието е по-малко, ако не друго). Може и да е така в бързите влакове, но в пътническите не е така. Или поне не винаги! За някои пътнически влакове в България действа в пълна сила правилото за броене на Настрадин Ходжа. Не го ли знаете? Бива ли! А уж се учи по литература!!! Правилото е просто – когато Настрадин Ходжа си брои магаретата, докато язди, те са 8, когато ги брои, докато ходи пеш, – са 9. Сега, като се замисля, май героят излиза леко глупав, та може да са свалили приказката от учебния план, за да са етнически, религиозно и политически коректни (щото бай Настрадин отвсякъде е малцинство). Но обратно на влаковете! За червените пътнически влакове (календарните демек), правилото за магаретата е в пълна сила – влакът е календарен, само докато се качиш в него. Така например билета от Стамболийски до София, купен във влака е 6 лева и 90 стотинки, а билета от Пазарджик, купен на гарата, е 7 лева и 30 стотинки. Защото вътре във влака 20-процентното календарно увеличение не важи! Защо ли? Аз откъде да знам! БДЖ логика и туй то! Подозирам, че причината се крие в червените билети. Все пак са червени, а нищо червено свястно няма. Ако някой се сети да раздаде на кондукторите червени химикали, че да могат да пишат с тях билетите във влака, сигурно ще успеят да лепнат и на пътниците с купени вътре билети червеното календарно увеличение. А то си е напълно резонно!

Как да не им вдигнеш на пътниците цените с 20% за наказание, че си отиват за празничните и почивни дни?! Как да не ги насърчиш с 20% отгоре за това, че 1/3 от тях пътуват прави, защото в цената на билета влиза правото да те возят, но не и луксът да те возят седнал! Ако щеш! Никой не те кара зорлем да се мъчиш с БДЖ. Хеле пък да пътуваш с календарен влак! Пътувай с нощния влак – той може и да не е календарен (ама не е сигурно)! Но може да има други екстри – да се подпали; да закъса някъде и да закъснее в 5 часа или просто да ти предложи приятно почти четиричасово пътуване от Пловдив до София. Не защото пътя е 4 часа, а защото на час път от (преди) Пловдив влакът редовно прави регламентиран 30-минутен бонус престой. Ако питаш БДЖ-то защо влак, изминаващ всичко на всичко 150 км, прави престой, ще кажат че това е хуманизъм! Спреш в Септември, слезеш от влака, облекчиш се, пиеш една вода, купиш си жълтата преса, ако не си успял да докопаш някой парцал още на Централна гара, може и мазна баница да хапнеш, ако намериш откъде да си я купиш, разгледаш вагоно-ремонтния завод (ако е тъмно, можеш да съчетаеш разглеждането и с точка първа от плана за престой), па после се качиш и си приготвиш наново билета за втората анкетна комисия (защото измореният от час-два работа ЖП състав се сменя в Септември). И това ако не е хуманизъм и грижа за благото на човека в най-висша форма! А ние – неблагодарниците, протестираме, че БДЖ се грижи за нас! Как не ни е срам, господа (или другари, ако наскоро сте били на другарско отчетно-изборно събрание)! Как не ни е срам!?!

Ако се качиш в бърз влак без билет, плащаш двойна цена, защото те глобяват! Ако се качиш в пътнически без билет – дават ти 20% намаление! И после – учениците ни били най-слаби по математика в цяла Европа! Е как да не са, когато все задачи с влакове решават! Задачи, пълни с анти-логика! По-лесно корен квадратен в задния двор ще изкопаеш, отколкото да намериш логиката в ценовата политика на БДЖ! Срам и туй то!!!

 

Мъча се да я видя тази пуста ЖП логика, да ъ хвана чалъма един вид, ама йок, та йок! А ако можех да я разбера и опиша в някой труд, БАН-ските старци минимум академик щяха да ме направят! Ама на – не ми стига акъла...

 

 

П.П. Всяка прилика с действителни влакове и цени е реална и действителна!




Гласувай:
6



1. анонимен - Ако
17.04.2012 11:19
някой фане пустата логика в дрънканиците ти заслужава Нобел.
цитирай
2. locke - От тази година дават Нобел за идиотски коментари!
17.04.2012 11:30
100% си номиниран!
цитирай
3. nicodima - Виж, погледнато в глобален мащаб -
17.04.2012 13:03
вчера ми се жалва една приятелка, че директният полет Варна - Мюнхен е 450 €, а от София - само 100 в едната посока. Та жената се качи на автобуса до София, загуби един ден и сега вече лети за Мюнхен, излиза, че загубеното време от 24 часа се оценява на 350 € + цената на билета Варна - София. Умножено по 22 работни дни се получава около 8 000 евро, горе-долу колкото е заплатата и там.
Сега, като смятам, виждам че хората всичко точно са изчислили...
А нашите анти-железници не искам да коментирам, за последен път се качих на влак през далечната 1997 г.
Поздрави!
цитирай
4. locke - Аз винаги съм харесвал влакове!
17.04.2012 13:16
А откакто забраниха пушенето - 100% фен! Плюс, че не броя времето за загубено - поста си го написах вчера във влака :) Само да нямаше толкова безумия!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: locke
Категория: Политика
Прочетен: 1119325
Постинги: 278
Коментари: 3140
Гласове: 4323
Архив